Nem azt, nem ott, nem úgy

Az M1-es autópálya kétszer három sávra bővítése nem valósul meg Budapest és Győr között, de az M7-es autópálya sem korszerűsödik három sávra Budapest és Balatonvilágos között, pedig a kormány több várossal együttműködési megállapodást kötött az útfejlesztésekre. A visszavont határozat szerint a Veszprémmel kötött együttműködési megállapodásból kikerült a 8-as és a 82-es számú főút összeköttetése, valamint az Aranyosvölgy felett tervezett új völgyhíd megépítése.

Ország-világBiczó Henriett2016. 08. 06. szombat2016. 08. 06.

Kép: M7 autópálya Köröshegy közelében 2008.08.25. fotó: Németh András Péter

Nem azt, nem ott, nem úgy
M7 autópálya Köröshegy közelében 2008.08.25. fotó: Németh András Péter

A Kecskeméttel kötött megállapodásból az 52-es számú főút és az M5-ös autópálya közötti út, valamint a Nagykörút négysávossá bővítése maradt ki. A szombathelyi megállapodásból a várost elkerülő gyorsforgalmi útszakaszok teljes körű előkészítését törölte a kormány, és visszavonta az M43-as autópálya országhatárig történő kiépítéséről szóló korábbi határozatát is.

A kormány új közútfejlesztési listát készített, ebben szerepel többek között az M6-os autópálya Bóly-Ivándárda, országhatár közötti szakasz megépítése, villányi csomóponttal, az M30-as autópálya megépítése Miskolc–Tornyosnémeti között – írta meg a napi.hu.

Megépül a sokat emlegetett M2-es gyorsforgalmi út Budapest és Vác között, a 86. számú főút Szombathely és Egyházasdaróc közötti szakasza pedig 2 × 2 sávos lesz. Mogyoród térségében összekötik az M3-as és az M31- es autópályát. Szintén megépül az M8-as autóút Körmend és Rábafüzes (az országhatár) között, de csak 2 × 1 sávos lesz.

Ezek is érdekelhetnek