Rendkívüli: Megrontás miatt körözik a Házasság első látásra debreceni szereplőjét, Szolnoki Szabolcsot
haon.hu
KÜLÖNVONATOT INDÍTOTT szombaton a Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség Győrből Veszprémbe és vissza. Így akarták felhívni a figyelmet a viszonylaton közlekedő járművek elavultságára.
Kép: Eplény, 2016. november 5. A GYSEV Zrt. Jenbacher típusú motorkocsija különvonatként halad Eplény és Veszprém között a Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség figyelemfelhívó akciójában 2016. november 5-én. A helyiek a GYSEV-nél feleslegessé vált motorvonatokkal javítanák a Cuha-völgy vasúti közlekedést és az eplényi megállóhely megépítését is szeretnék elérni. MTI Fotó: Máthé Zoltán, Fotó: Máthé Zoltán
Bödecs Barnabás, a szövetség elnöke a múlt szombaton délután, Veszprémben a sajtó munkatársainak elmondta: sajnos a jelenleg Győr és Veszprém között közlekedő Piroskák már nem alkalmasak a hegyvidéki közlekedésre. A csehszlovák gyártású Bzmot motorvonatok folyton elromlanak, lassúak, a komfortjuk nem olyan, amilyet a közönség elvárna, szennyezik a környezetet, ráadásul nagy tömegük miatt a pályát is rongálják.
Arról nem beszélve, hogy a legújabbik sem lehet harmincévesnél fiatalabb (hogy mégis a Piroska a leggyakoribb járműtípus a hazai mellékvonalakon, az sokat elmond a magyar vasúttársaságról). A szombati különvonat tulajdonképpen egy GYSEV által üzemeltetett Jenbacher 5047-es motorkocsiból állt.
Az osztrák gyártmányú, korszerűnek mondható jármű annak apropóján gördült át a Bakonyon, hogy mivel a GYSEV Zrt. villamosította a magyarországi vasútvonalait, s azokon új villamos motorvonatokat állít szolgálatba, ezért 12 Jenbacher feleslegessé válik számára – 5 darab máris eladó. A Bakonyvasút Szövetség azt próbálja elérni a MÁV-nál és az illetékes államtitkárságnál, hogy ezekkel a vonatokkal váltsák ki a Piroskákat a bakonyi viszonylaton – a húszévesnél fiatalabb, kisebb tömegű és fogyasztású osztrák kocsik csökkentenék az üzemeltetési költségeket. Ám a MÁVStart vonakodik: szerintük az üzemeltetésük drágább lenne, a 12 Jenbacher pedig amúgy is kevés a rendszerbe állításhoz, ezért inkább tovább futtatják a Bzmot vonatokat.
Ha már futást említek: az osztrák motorvonat mintha mindenben megelőzné csehszlovák kollégáját. Fiatalabb, kényelmesebb, gyorsabb, valamint képes megállni olyan lejtős pályán is, ahol a másiknak, a fékrendszere felépítéséből adódóan, muszáj továbbgurulnia. De az államvasút jobban tudja, mi a jó neki. A Bakony pedig így is, úgy is szép…
haon.hu
ripost.hu
origo.hu
hirtv.hu
delmagyar.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
nemzetisport.hu
origo.hu
origo.hu