![](https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17440141_auto_resized.jpg?ver1)
Ritkán fordul elő olyan olimpián, mint ami Böde-Bíró Blankával megtörténik
origo.hu
![](https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17440141_auto_resized.jpg?ver1)
Hiába fejeződött be pár éve az építése, a budapesti négyes, legkevésbé használt metró beruházása körül még mindig izzik a levegő.
Kép: A Szent Gellért téri állomáson több mint egy hónapnyi veszteglés után ismét elindult a 4-es metró egyik fúrópajzsa. BKV tömegközlekedés épités épitkezés munkás veszélyes munka mélyépités munkavédelem biztonság alagút 2009.05.18. fotó: Németh András Péter
A rendkívül hosszú ideig tartó építkezés már régóta a közbeszéd tárgya, a korrupció és a csalás gyanúja jó ideje a levegőben lóg. Most az Európai Csalás Elleni Hivatal, az OLAF és az Európai Bizottság 167 milliárdos károkozásról ír egy jelentésben.
Magyarul ez annyit tesz: ennyi pénzt csaltak és/vagy loptak el az építkezés alatt, és menet közben végül még a vonal hosszát is megrövidítették. A csalás miatt az unió pénzt követelhet vissza Magyarországtól, nem is keveset, 76,6 milliárd forintról van szó.
A kormány szerint Demszky Gábor volt polgármestert terheli felelősség – bár Tarlós István polgármestersége alatt fejeződött be az építkezés, a négyes metró építési idejének zöme Demszky városvezetése alatt zajlott –, Lázár János miniszter már a múlt heti kormányinfón bűncselekményekről, csalásról, korrupcióról, kartellgyanúról, hivatallal való visszaélésről beszélt. Demszky egy blogbejegyzés alatti megjegyzésben vágott vissza, szerinte nem véletlen, hogy titokban tartják a jelentést és úgy vélekedik, amíg nem nyilvános a jelentés, nincs értelme, hogy cáfolja a vádakat. A miniszterelnökségi sajtóiroda válaszolt, mint írták, elkötelezettek abban, hogy a jelentés megismerhető legyen mindenki számára.
origo.hu
ripost.hu
origo.hu
hirtv.hu
feol.hu
origo.hu
mindmegette.hu
nemzetisport.hu
astronet.hu
origo.hu
origo.hu