Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Évtizedek óta hadakoznak a főváros 17. kerületének rákoshegyi részén élők a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airporttal a felettük elhúzó gépek miatt. Eddigi sikereik csekélyek – tudtuk meg Deák Istvántól, a Kulturált Légi Közlekedésért Egyesület elnökétől. A kerület szélső házaitól ugyanis mintegy másfél kilométerre szállnak le és föl a gépek, ami az ott lakók számára alig elviselhető zajjal jár.
Kép: Wizzair budapest nemzetközi repülőtér ferihegy liszt ferenc airport 13R 31L LHBP leszállás kifutópálya, Fotó: © Üveges Zsolt
Ha valaki ma repülőteret szeretne létesíteni, annak tervet kell letennie az asztalra arról, hogy az elkövetkező tíz esztendőben várhatóan hány gép fog megfordulni a kifutókon.
Arról, hogy milyen zajgátló védőövezet által őrzi meg a környéken élők nyugalmát. Ezt követően juthat csak hozzá a környezetvédelmi engedélyhez, amely a további eljárásnak elengedhetetlen feltétele.
Csak az utóbbi három évben 10 ezer repülőgép zaja tette pokollá a Rákoshegyen lakók életét, akik természetesen minden lehetséges hatóságot megkerestek érdekeik védelmében.
A bíróság a legutóbbi döntése alkalmával ugyan nekik adott igazat, azonban ezek betartatásának a realitása Deák István meggyőződése szerint a nullával egyenlő. A repülőknek ugyanis a lakott területtől már másfél kilométerre el kellene kanyarodniuk, ezzel szemben nemhogy kanyarodást nem tapasztalnak a környék lakói, de a gépek egyenesen a háztetők fölött szállnak. A szabály betartatása érdekében fordulhatnak ugyan a rákoshegyiek a hatósághoz is, de annak indokolnia sem kell, hogy miért nem indít eljárást a beadványok nyomán. A jogbiztonság ilyen mértékű sérülését tapasztalva nyilvánvalóan a strasbourgi bírósághoz fordul az egyesület. Küzdelmét egészen addig folytatja, ameddig el nem éri, hogy az érintett emberek nyugodt környezetben élhessék mindennapjaikat.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu