Házasság első látásra: bajban van, magyarázkodik a vőlegény
origo.hu
A megkérdezettek túlnyomó többsége előnyben részesíti a magyar élelmiszereket a külföldiekkel szemben, ám csak a vásárlók negyede hajlandó többet fizetni a hazai eredetű áruért – derült ki a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) Kereskedelem és Marketing Intézetének kutatásából. Csupán 8 százalékunk soha, 16 százalékunk mindig, 41,6 százalékunk pedig gyakran részesíti előnyben a hazait az importtal szemben.
A magyar fogyasztó csak addig hű a honi termékhez, amíg a „pénztárhoz nem ér”. Ez azt jelenti, hogy leginkább azonos vagy alacsonyabb ár esetén választja a magyar eredetű terméket. A válaszadók fele szerint azért kedveljük a magyar terméket, mert ismert az eredete, illetve ezzel a magyar gazdaságot támogatjuk. Csaknem harmaduknál szempont, hogy így hazai munkahelyet teremthet, illetve, hogy a magyar árunak jobb a minősége.
A megkérdezettek körében a termékek eredetének azonosítására szolgáló jelölések közül a Magyar Termék és a Hazai Termék tanúsító védjegy kiemelkedően a legismertebb. Az élelmiszerek származási helyét böngésző megkérdezettek 94 százaléka ismeri a Magyar Termék védjegyet, 88,3 százalékuk pedig már vásárolt is ilyen jelölésű árut. A hazait előnyben részesítő és az eredetet figyelő válaszadók közül leginkább a Magyar Termék védjegyet keresi, aki minőségi magyar élelmiszert akar.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
mandiner.hu
haon.hu
origo.hu
nemzetisport.hu
origo.hu
origo.hu
nemzetisport.hu
origo.hu