Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
EXTRÁK tömkelegével kínálják a kocsikat a kereskedők, csak győzzünk szemezgetni közülük. Aki új autót vásárol, eleve magas fokon felszerelt modellt választhat, amihez még számos kiegészítőt is rendelhet.
Kép: New Volvo XC40 - Crash Test side impact - from front
A használt járgányok piacán is a különlegességek bőséges kínálatából csemegézhetnek a vevők – és az avulással egybecsengve a valamikor sok pénzbe került kényelmi eszközök a vételárat is elfogadható arányban tartják magasabban. (Az extra csak új korában drága, használtan inkább vevőcsalogató tétel.) Így akár a kereskedésben, akár a szabadpiacon böngésszük a kínálatot, szinte végeérhetetlen sorból csemegézhetünk. Ugyanakkor megfontolásra érdemes, hogy minden kütyü egyben hibaforrás is, aminek a megjavíttatása egy kalap pénzbe kerülhet.
Eszem ágában sincs a komfort fontosságát lebecsülni, csak éppen léteznek olyan szolgáltatások, amelyek nélkül még nagyon is lakájosan autózhatunk.
Más dolog a biztonság! Szerintem a légzsákok, az első ködfénylámpa és a légkondicionáló megléte valóban alapvető szükséglet manapság. De a többi inkább nélkülözhető luxuscikk – amelyek amúgy az önvezető autók világába vezetnek át bennünket, amikor már semmit nem kell majd csinálnunk, a sofőrrel sem muszáj beszédbe elegyednünk… Véleményemet kényszerű tapasztalatommal is alátámasztom.
Amikor a közelmúltban a behorpasztott és „cserbenhagyott” autómat kalapálták és fényezték, egyik ismerősöm felajánlotta ritkán használt kocsiját. Régen ültem már ennyire fapados járgányban, de hát negyvenévi autókázásom hőskorában tökéletesen hasonlóan semmi plusszal fel nem szerelt Skodával, Ladával (Zsigulival), Wartburggal róttam az utakat. S miképpen akkoriban, úgy most is túléltem a „megpróbáltatásokat”. Központi zár helyett a kulcsot és a nyitógombokat használtam, elektromos ablakemelő híján saját kezűleg (brrr!) tekerésztem le s fel az ajtóüvegeket, a külső visszapillantó tükrök rám szabott beállításával ugyanígy birkóztam meg. Talán csak a rádió hiányzott, de azért anélkül is kibírtam azt a néhány napot.
S létezik az a kategória, amelynek a tagjai extrának indultak, majd a mindennapok tapasztalatai alapján mára már kötelező tartozékká léptek elő. Ilyen a blokkolásgátló rendszer (ABS), a guminyomásvisszajelző, illetve a jövő év áprilisától gyárilag kötelezően beszerelt automata e-segélyhívó készülék is.
Ez az Európai Unió teljes területén – a 112-es számon hívható Egységes Segélyhívó Rendszer részeként – a mobiltelefon-hálózatokban automatikusan és azonnal továbbítja a balesetek legfontosabb adatait – a szerencsétlenség időpontját és helyszínét, a gépjármű (és az általa használt üzemanyag) típusát – a diszpécsernek, aki értesíti az illetékes mentőszervezeteket, hatóságokat. Ezek az információk – elsősorban a vidéki régiókban – a felére csökkentik a mentés reakcióidejét.
Tehát: inkább még két légzsák, mint négy ablakemelő…
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu