Elektronikus és bizalmas

A jövőben már nem feltétlenül kell bemennünk a rendőrségre, ha ügyeinket szeretnénk intézni. Ez annak a fejlesztésnek köszönhető, hogy 2018. január 1-jétől már a rendőrség is biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét.

Ország-világ-ftb-2018. 01. 18. csütörtök2018. 01. 18.

Kép: kormányablak hivatalos ügyintézés járási hivatal okmányiroda lakosság papírok dokumentum budaörs 2013 01 03 Fotó Kállai Márton

Elektronikus és bizalmas
kormányablak hivatalos ügyintézés járási hivatal okmányiroda lakosság papírok dokumentum budaörs 2013 01 03 Fotó Kállai Márton

Fontos tudni ugyanakkor, hogy az e-ügyintézés lehetősége csakis hivatali időben nyitott az ügyfelek előtt. Vagyis: az elektronikus rendszeren keresztül beküldött beadványokkal, kérelmekkel vagy éppen bejelentésekkel munkaidőn kívül nem foglalkoznak. Ez praktikusan azt jelenti, hogy ha valaki sürgős rendőri intézkedést igénylő eseményről tenne bejelentést, ami azonnali segítséget, beavatkozást kíván, akkor azt a nap 24 órájában hívható 112-es számon tegye meg.

A rendőrségi e-ügyintézés része annak az átfogó elektronikus szolgáltató rendszernek, amelyhez tartozik az ügyfélkapu vagy a cégkapu is. Ez azt is lehetővé teszi, hogy a rendőrség részünkre is elküldje hivatalos dokumentumait, legyen az például szabálysértési eljárás vagy egyéb hivatalos kapcsolatfelvétel.

Fontos tudni, hogy az ügyfélkapu vagy cégkapu tárhelyében megnyissuk, vagyis átvegyük ezeket az értesítéseket, különben a rendszer akkor is átvettnek minősíti a küldeményt, ha rá sem kattintottunk a levélre, vagy nem tettük át tartós tárba (nem mentettük el), hogy ezzel megőrizzük magunknak.

Ahhoz, hogy elektronikus úton tudjuk ügyeinket intézni, meg kell ismerni és el kell fogadni a szolgáltatási szabályzatban leírtakat. A rendőrség minden elektronikusan beérkezett vagy elküldött iratot, levelet vagy dokumentumot igazolással lát el, ami segíti a nyomon követhetőséget.

Ha valaki mégis panasszal élne az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatosan, azt az Elektronikus Ügyintézési Felügyeletnél (euf.gov. hu) megteheti. Ha pedig kérdés merülne fel az e-ügyintézést ille– tően, telefonos ügyfélszolgálaton kérhetünk segítséget az 1818-as számon. 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!