Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A Facebook létét fenyegető botrányba keveredett Mark Zuckerberg találmánya. Azzal vádolják, hogy alkalmazását használva több millió amerikai választó adataihoz fért hozzá illegálisan. A krízist a vállalat vezetői tovább súlyosbítják azáltal, hogy eladják részvényeiket és sodródnak az eseményekkel.
Kép: FILE - In this Tuesday, April 12, 2016, file photo, Facebook CEO Mark Zuckerberg delivers the keynote address at the F8 Facebook Developer Conference in San Francisco. Zuckerberg went to court to gain ownership of isolated pockets of land tucked away within his sprawling estate in Hawaii. Many of the more than a dozen parcels on Kauai are less than an acre. Zuckerberg wrote in a Facebook post Thursday, Jan. 19, 2017, that he filed the cases to find all the partial owners so he can pay them their fair share. (AP Photo/Eric Risberg, File), Fotó: Eric Risberg
Az Európai Parlament elnöke, Antonio Tajani jelentette be, hogy csatlakoznak brit és amerikai kollégáikhoz, s megvizsgálják a Cambridge Analytica nevű adatelemző cég tevékenységéről szóló beszámolókat, s azt is, hogy az Amerikában kipattant ügyhöz hasonlóan nem éltek-e vissza uniós állampolgárok adataival is.
A vádak szerint a Donald Trump elnök kampányát segítő Cambridge Analytica 50 millió Facebook felhasználó adataival visszaélve célozta meg őket az amerikai elnökválasztási kampány során. A CA, átverve a Facebookot, nem semmisítette meg azt az ügyféladatbázist, amelyet a közösségi cégnél egy korábbi quizben gyűjtött. Az információk elárulták a felhasználók lakóhelyét és azt, mit kedvelnek a Facebookon.
A vállalat szabályai nem engedik meg, hogy másra is használják az adatokat, mint amire eredetileg kérték. A New York Times, a The Observer és a Guardian cikkeiből kiderült, hogy a Facebook vezetősége tudhatott a már bontakozó botrányról, és csak közvetlenül annak kirobbanása előtt lépett fel szabálysértő üzleti partnerükkel szemben.
Szakértők szerint a Facebook felső vezetői nem urai a helyzetnek, csak sodródnak az egymást követő negatív eseményekkel, és megpróbálják a szőnyeg alá söpörni a gondokat. Az elmúlt évben minden olyan esetben, ha rossz hír jelent meg a vállalatról, irányítói megpróbálták jelentéktelennek beállítani azt. Jó példa erre, mit mondtak a nyilvánosság előtt arról, hány felhasználó láthatott oroszok által vásárolt hirdetéseket: először 10 milliót mondtak, majd 126 milliót.
A vállalat vesztét alapvető üzleti modellje okozhatja, amely arra épül, hogy a Facebook adatokat gyűjt a felhasználóiról, s ezek alapján célzott hirdetéseket helyezhet el a szemük előtt. A közösség tagjai éveken át elfogadták ezt az üzletet cserébe azért, hogy használhatják a Facebookot. Mivel azonban egy éve folyamatosan hallják, olvassák az ezzel kapcsolatos negatív híreket, fogy a türelmük – véli Matt Rosoff, a CNBC digitális rovatának szakírója.
A felhasználók lassan úgy látják: szinte bárki használhatja az adataikat, amelyeket róluk gyűjtenek a közösségi oldalon, a Facebook nem tudja kontrollálni, hova folynak el ezek az információk, és kik használják fel ezeket. Az a kép alakul ki, hogy a site olyan, mintha az ember leírná az életét egy papírra és kitenné egy lámpaoszlopra.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu