Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Rovatunkban már több ízben közzétettük a német autóklub, az ADAC jelentéseit, melyben az ottani „sárga angyalok” az elakadt kocsik meghibásodásának okait összesítették.
Kép: Germany: New AUDI cars on freight trains in Ingolstadt (AUDI's headquarters), Bavaria. Photo from 09. February 2014. | usage worldwide, Fotó: Daniel Kalker
Ezúttal a német Autobild magazin 2014–2019 között legalább 100 ezer kilométeren gyűjtött tapasztalatairól adunk számot. Egy-egy típus valamely modelljéről a márkára nézve teljes kép nem alkotható, de jó eligazítást ad a megbízhatóságról. A szakemberek az 51 tesztautót vezetve minden apróságra figyeltek, végül darabokra szedték, hogy minél több galibát felfedezzenek. A legtöbb hibapontot a lerobbanás, a motor-, váltó- és hajtáshiba, a terven felüli szerviz adta. A szerkezet milyenségét a karosszéria, a motor, a váltó, a kipufogórendszer, a futómű, az elektronika állapotának szemrevételezése bizonyította.
A több alkalommal is holtversenyt mutató lista utolsó helyén meglepetésre a Subaru XV 2.0D Exclusive végzett a csúszó kuplung, az olvadásnyomokat mutató két dugattyú, a korrodált futóműalkatrészek és a zörgő kárpitok miatt. Az 50. Audi Q3 2.0 TDI Quattro a lamb daszonda okán már 27 ezer kilométernél is többször kapcsolt vészüzembe, később váltócsere következett. A 49. BMW 218i Active Tourer 36 ezernél a főtengelycsapágy, majd kilenc hónap után motor cseréjére került a szervizbe.
A 41. Ford Mondeo Turnier 1.5 EcoBoost Titaniumot a töltőlevegőhűtő csavarjainak fellazulása, az ugyancsak 41. Ford Kuga 2.0 TDCI 4x4 Titaniumot az 50 ezer kilométernél megrepedt váltóház utalta a műhelybe. A 39. Škoda Fabia Combi 1.2 TSI Style-nál 83 ezer után elszakadt az önindító kábele. A 38. Volkswagen Up 1.0-nél a klíma tömítéshibából az utastérbe spriccelte a kondenzvizet; a 34. Opel Zafira hátsó futóműve szorult javításra. A 33. Mercedes B osztály elektronikai gondokkal küzdött; a 31. Kia Riónál szivárgott a klímagáz és a gépháztető zsanérjának nyekergése kenést követelt.
A 28. Renault Twingo alján rozsdára leltek. A 27. BMW 320d xDrive parkolókamerája szoftverhibát jelzett, az egyik dugattyún apró repedést találtak. A 26. Toyota Yaris 1.5 Hybrid Life a vészvillogó kapcsolója és apróbb rozsdapöttyök miatt nem végzett előkelőbb helyen. A 22. Dacia Lodgy világításkapcsolóját javították, s a csomagtérajtón némi korrózió mutatta a szépséghibát.
A 19. Peugeot 2008-nál garanciában cserélték az első lengéscsillapítókat. A szintén 19. Fiat 500 X a rosszul olvasható navigáció miatt nem került előrébb. A 16. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI indítógombját 35 ezer kilométernél javították, apró összeszerelési hiányosságok is kibuktak. A 15. Volkswagen Passat Variant 1.8 TSI motorterében a vízcsőrögzítésen igazítottak, a fényszóróasszisztens és az ablaktörlők is némi beavatkozást igényeltek.
A 10. helyen végzett Suzuki SX4 S-Cross DDiS AllGrip navigációjának kijelzője pár nap után kikapcsolt, a váltó hidegen hangokat adott. A 3. Volvo XC60 D4 alján némi rozsdát találtak. A 2. VW Golf Sportsvan 1.4 TSI Highline hozta a márka legendás megbízhatóságát. Végül a győztes az Audi A3 Sportback g-tron lett: a földgázos kocsinál sem a tesztelésnél, sem a szétszerelésnél nem találtak hibát a szakemberek!
FOTÓ: DANIEL KALKER, AFP/DPA
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu