A MÁV elárulta, mi történt a debreceni intercityn, ahol a 444 szerint Magyar Péter testőrei elfoglalták az egyik kocsit
mandiner.hu
Két férfi, gyerekkori barátok, hosszú idő múltán, egy viharos elválás után újból találkozik. Az egyik sikeres milliomos, ráadásul annak az áruháznak a tulajdonosa, ahol a másik csupán kereskedősegédként dolgozik.
Kép: Budapest, 2019. április 17. Kardos Róbert (b) Márton és Kovács Patrícia (j) Luisa szerepében Molnár Ferenc Riviéra című vígjátékának fotóspróbáján a budapesti Belvárosi Színházban 2019. április 17-én. A darabot április 18-án mutatják be Benedek Miklós rendezésében. MTI/Mónus Márton, Fotó: Mónus Márton
A nagyvilági üzletember és a frusztrált, sikertelen kispolgár egymásnak feszülése mindig is jó alapanyagul szolgált a színházi irodalomnak. Kerekíthető belőle véres dráma éppúgy, mint hahotázós komédia. Vagy egy fanyar, a bölcsességet szarkazmussal vegyítő, szatirikus vígjáték. Molnár Ferenc tollából ez utóbbi kelt életre az 1926-os Riviéra című darabban, melyet most a Belvárosi Színházban mutattak be, a győri Vaskakas Bábszínház, az Orlai Produkciós Iroda és a FÜGE együttműködésében.
Misch úr, a kereskedősegéd éjszakai kirakatrendezésre készül egy világvárosi áruház negyedik emeletén. A próbababák előkelő nyári ruhákat és dél-franciaországi miliőt kapnak: kész Riviéra. Ám mindeközben Casella, az áruház multimilliomos tulajdonosa – az egykori barát – szemet vetett szerelmére, a kesztyűosztály bájos és ambiciózus Luisájára. Mi több: a lányt már meg is hívta a Riviérára, az igazira. Vajon a szerelem kiválthatja-e a jólét és a fényes karrier utáni vágyódást, vajon elég-e esténként hideget enni a kisvendéglőben az Operabál pompája és fényűzése helyett? A két háború utáni miliőben keresik a szereplők a választ Benedek Miklós, a korszak és Molnár munkásságának nagy ismerője rendezésében színpadra vitt darabban. A Dévényi Rita tervezte áruházbelső eleganciája tökéletesen jeleníti meg a vágyott luxust, a finom, előkelő ruhákba öltöztetett próbababák az igazi Riviéra utáni sóvárgás jelképévé válnak.
Misch úr, a kereskedősegéd éjszakai kirakatrendezésre készül egy világvárosi áruház negyedik emeletén. A próbababák előkelő nyári ruhákat és dél-franciaországi miliőt kapnak: kész Riviéra. Ám mindeközben Casella, az áruház multimilliomos tulajdonosa – az egykori barát – szemet vetett szerelmére, a kesztyűosztály bájos és ambiciózus Luisájára. Mi több: a lányt már meg is hívta a Riviérára, az igazira. Vajon a szerelem kiválthatja-e a jólét és a fényes karrier utáni vágyódást, vajon elég-e esténként hideget enni a kisvendéglőben az Operabál pompája és fényűzése helyett? A két háború utáni miliőben keresik a szereplők a választ Benedek Miklós, a korszak és Molnár munkásságának nagy ismerője rendezésében színpadra vitt darabban. A Dévényi Rita tervezte áruházbelső eleganciája tökéletesen jeleníti meg a vágyott luxust, a finom, előkelő ruhákba öltöztetett próbababák az igazi Riviéra utáni sóvárgás jelképévé válnak.
FOTÓ: MÓNUS MÁRTON, MTI
mandiner.hu
mindmegette.hu
life.hu
hirtv.hu
boon.hu
origo.hu
nemzetisport.hu
magyarnemzet.hu
bama.hu
nemzetisport.hu
origo.hu
origo.hu