Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Összeállításunkban írunk a zöldenergia mind teljesebb alkalmazásáról a kecskeméti Mercedes-gyárban, a Volvo munkagépeihez szabadon telepíthető napelemes töltőkről, a Volkswagen Repülő Tigriséről, a légi közlekedés és az 5G-mobiltechnológia kapcsolatáról.
Zöldenergia Kecskeméten. A kecskeméti Mercedes-gyárban folyamatos a fejlesztés, beruházások sora szolgálja a világ élvonalában maradást. Az új összeszerelő- és karosszériagyártó-soron a kisebb távolságok révén könnyebb és egyben hatékonyabb lesz az anyagok, szerkezetek mozgatása. Az elektromos ellátást zöldáram adja majd, amihez nagyméretű napelemes rendszert telepítenek az egyes üzemek tetejére. Az egyik leginkább energiaigényes munka a felületkezelés és a fényezés, ebben a fázisban mellőzik a fosszilis tüzelőanyagokat, kizárólag megújuló energiaforrásokra támaszkodnak a jövőben. A cég „electric only” elnevezésű elektromostermék-stratégiájában fontos szerepet játszik a kecskeméti gyár, amely a legnagyobb rugalmassággal képes reagálni vevői változó igényeire. (Forrás: Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.)
E-tankolás a munkaterületen. Hódítanak az elektromos hajtású munkagépek, ám akkumulátoraik feltöltése még nehézkes feladat, mivel a munkahelyek közelében erre gyakran nincs semmilyen lehetőség. A Volvo CE új megoldása nem csupán töltőbázisok kialakítását teszi lehetővé, hanem a saját gépeihez szabadon telepíthető napelemes töltőberendezés használatát is felkínálja a vevőinek – írja a Beamforall.com portál. A lízingelhető akkumulátoros berendezés napelemek segítségével termeli, majd tárolja az áramot, követi a munkagépet, pár perces munkával bárhol telepíthető.
Kifutópálya nélkül. Messzire jutott a Bogártól a Volkswagen óriáscég az elmúlt bő hét évtizedben: mivel mindenféle közlekedési igényt szeretne lefedni, ezért – a mai követelményeknek megfelelően – elektromos hajtású, helyből fel- és leszálló (eVTOL) repülőt tervez. A VW – amely Kínában már hosszú évek óta a gyárával is jelen van – jól tudja, hogy az ottani utak zsúfoltsága a rövid távú légi közlekedés robbanásszerű fejlődését hozza magával – adta közre a Dezeen.com brit portál. Több modell után most elkészültek a Repülő Tigrisnek nevezett jármű prototípusával. Az első repülési próbákra még az idén sort kerítenek, az éles tesztelést a jövő év végére tervezik. A 4 embert 1 órás üzemidővel 200 kilométeres távolságra röpítő, 11,2 méter széles és 10,6 méter hosszú Tigris két légcsavarja az előre, nyolc pedig a függőleges mozgásáról gondoskodik.
Nincs veszély. Az Egyesült Államokban az 5G-mobilhálózati rendszer működési sávjai (3800–4200 MHz) közel vannak a polgári repülésben használt rádió-magasságmérők és műszeres leszállító-rendszerek frekvenciáihoz. Azonban a modern kereskedelmi repülőgépek rádiónavigációs berendezéseit olyan kifinomult szűrőkkel látták el, amelyeket az 5G-hálózat adói nem tudnak megzavarni, így nem jelentenek veszélyt a légi közlekedésre és a precíziós megközelítési eljárások végrehajtására sem. Az 5G-állomások telepítésekor pedig figyelembe vették a repülőterek leszállópályáinak elhelyezkedését – nyilatkozta Cser Gábor, a HungaroControl légiforgalmi szolgáltató vállalat telekommunikációs szakembere a Közlekedéstudományi Intézet honlapján. Európában az említett frekvenciasávokat nem osztották ki az 5G mobilhálózati rendszerek számára, az illetékes hatóság (CEPT) egyelőre vizsgálja, hogy mely frekvenciasávokat volna a legjobb erre a célra használni.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu