Hirdetés – Az online marketing elmaradhatatlan része a keresőoptimalizálás, melyet a sikeres vállalkozások többsége profi ügynökségekre bíz. Hiszen egy cégnek sem lehet mindegy, hogy amikor potenciális ügyfeleik keresést indítanak a Google-ben, az ő termékeiket találják-e meg vagy éppen a konkurenciáét.

Első helyre kerülni a Google-ben? Lehetséges!

Mi is az a keresőoptimalizálás?

Ahhoz, hogy válaszolhassunk a kérdésre, gondolkodjunk el azon is, hogy hogyan is működik a Google végtelenül bonyolult keresőmotorja. Hiszen a felhasználók sem véletlenül használják ezt a rendszert, hanem azért, mert biztosak benne, hogy segítségével gyorsan kapnak releváns választ kérdéseikre. Ráadásul amennyiben vásárlásról van szó, egyes terméktípusok esetében a felhasználók 90%-a Google kereséssel indítja a nézelődést.

A Google algoritmusa annak érdekében, hogy kielégítő és pontos válaszokat tudjon adni a felhasználóknak, folyamatosan pásztázza a globális internet több milliárd weboldalát, amiből tárgymutatót hoz létre. Keresés indításakor az algoritmus ebből választja ki azokat az oldalakat, amelyek a felhasználóknak hasznosak lehetnek.

A keresőoptimalizálás vagy más néven SEO (Search Engine Optimization) az a folyamat, amely során a felhasználók és a Google algoritmusa számára is érdekes és könnyen fogyasztható tartalmakat állíthatunk elő. Így a találati listán minél előbbi pozícióban megjelenve a lehető legtöbb potenciális ügyfelünk találhat rá szolgáltatásunkra.

Forrás: shutterstock.com

A legfontosabb a minőségi tartalom

Manapság már ugyan könnyű jól kinéző, olcsó weblapot készíteni, azonban ez nem ér sokat marketingstratégia és kiváló tartalom nélkül. Olyan szövegeket kell szerepeltetnünk a honlapunkon, amelyek annyira érdekesek lehetnek fogyasztóink számára, hogy azok szívesen meg is osztják őket másokkal, így építve bizalmat szolgáltatásaink, termékeink felé. Ezt a felhasználók mellett a Google algoritmusa is érti, mi több, jó helyezésekkel jutalmazza.

Annak eldöntésekor, hogy weboldalunk hol szerepeljen a találati listán, az algoritmus megvizsgálja, hogy megtalálhatók-e a weboldal szövegében azok a kifejezések, kulcsszavak, amelyekre a felhasználók keresni szoktak, illetve, hogy mely oldalakról milyen mennyiségben hivatkoznak honlapunkra. Minél minőségibbnek értékeli az algoritmus weboldalunk tartalmát, az annál előrébb kerül a Google organikus keresési találatai között.

Keresőoptimalizálás vagy hirdetés?

Természetesen az óriási verseny miatt a Google találati listája hirdetésekkel indul. Noha a statisztikák szerint a felhasználók többsége jobban megbízik a hirdetések alatti, organikus találati listában megjelenő oldalakban, nem elhanyagolandó azok száma sem, akik a hirdetések alapján találják meg, amit keresnek. Egy hatékony marketingstratégia együttesen használja fel a keresőoptimalizálás és a hirdetések nyújtotta lehetőségeket, minél több esélyt adva termékeinknek a megjelenésre.

Éppen ezért érdemes lehet egy olyan profi ügynökséget megbízni online marketingünkkel, amely képes úgy kialakítani tartalmainkat, hogy azok teljes összhangban legyenek hirdetéseinkkel és közösségimédia-felületeinkkel. Ahhoz, hogy sikeresek legyünk a keresőmarketing terén, a 21. században már nem elég a vásárlóink gondolkodását kívül-belül ismernünk. Esélyünk az első helyre abban rejlik, hogy mennyire folyékonyan beszéljük a Google nyelvét.

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.