Éneklésben, hangszer-lóbálásban és öniróniában sem volt hiány a Glenn Miller Orchestra hétvégi koncertjén. Letisztult, klasszikus és humoros műsort adott a swing-legenda zenei örökségét játszó holland zenekar.

Glenn Miller Orchestra: precíz örömzene

Egy óra csúszással indult a koncert a Millenáris Teátrumban, de a csapat – Wil Salden vezetésével – nagyvonalúan kárpótolt bennünket.

A jazz és swing-legenda Glenn Miller a harmincas és negyvenes években megalkotott és méltán népszerű számai, mint a Moonlight Serenade, az American Patrol vagy a Pensylvania 6-5000 csendültek fel az eredeti hangszerelésben. Hagyományosan a klarinét vitte a szólókat tenor-szaxofon kísérettel, az alt-szaxofonosok aláfestésével és a jópofa, mindig valamilyen látványelemmel előrukkoló harsonások kíséretében. Hol a szordínókat lóbálták vagy tették egymás fejére, hol felálltak és körbevették a zenekarvezető zongoristát, beszorítva őt a mikrofon és a zongora közé. A csúcsponton a dobos a zseniális szólója végén rávette a kaján harsonást, hogy kalapszerű szordínóját tegye a fejére, hogy azon folytatódhasson a dobverős mutatvány.

A szólók sok improvizációnak nem adtak teret, de mindezt fűszerezte a Moonlight Serenaders elnevezésű ötfős énekes formáció, valamint a kellemes hangú, magyar származású énekesnő-díva, aki a műsor végén egy magyar nyelvű klasszikussal is megörvendeztetett minket, miközben ő maga könnyekig meghatódott.

A nagy klasszikus muzsikus európai utózenekara szorosan együttműködik a Glenn Miller jogait védő amerikai együttessel, azonban repertoárjukba időnként más neves big band előadók számait is beveszik. Legújabb CD-jükön többek között a jazz és a swing olyan óriásai előtt tisztelegnek, mint Nat King Cole, Ella Fitzgerald, Frank Sinatra, Duke Ellington.

Kattintson a fotóra és megnyílik a képgalériánk!

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.