Ilyen az, ha egy szerkesztőség rosszul felszerelt! A miénkben például nincs egyetlen motoros csaj sem! E hibát egészen eddig ugyan sikeresen próbáltuk palástolni, de most, hogy az interneten szerveződő csajokamotoron.hu csapata megünnepelni indult a 8. Nemzetközi Női Motoros Napot, valakit mégiscsak ki kellett nevezzünk női motorosnak! Férfiúi gőgömet feledve pattantam hát nyeregbe.

Szőrös fülecskék a bukósisakra - Ők nem benzintyúkok, hanem Csajokamotoron

Míg a tett színhelyére értem, leginkább azon morogtam, hogy ez a fránya emancipáció még a végén újabb fogalommal is megörvendeztet bennünket. Mert eddig volt ugyebár a hátsó ülésen kuporgó nőnemű benzintyúk, most a csajok képesek lesznek kitalálni a hímivarú benzinkakast? És akkor abba már bele se merek gondolni, hogy míg egy valamirevaló motorostalálkozón, motorshow-n vagy bemutatón eddig lengén öltözött csajok libbentek a kétkerekűek körül, most akkor jönnek majd a tangás férfiak?

De hagyjuk ezeket a rémképeket, próbáljunk elvegyülni a csajokamotoron mintegy harmincfős csapatában. Ami azt illeti, a motoromnak könnyen sikerült. Bár az enyém egy 1500 köbcentis, igazi macsós darab, de a lányok se robogóval érkeztek. Dübörög itt minden: komoly Hondák, Kawasakik, Suzukik, egy olasz extraklasszis Ducati; ha jól látom, egy Harley rossz fiú, vagyis egy Bad Boy is indulásra készen ágaskodik. Férfiúi mivoltom sem okozott igazi szenzációt; voltak itt egyéb urak is: kísérők, férjek, társak, no és házigazdáink, a rendőrmotorosok.

Merthogy a tett föntebb említett színhelye valahol a Kamaraerdő tetején, a régi balatoni műút mellett lévő tanpálya, a könnyen megjegyezhető nevű Országos Rendőr-főkapitányság Rendészeti Szervek Kiképző Központja. Ide járnak a jó fiúk lövöldözni, és ha megunták a pufogtatást, hát lehet izgulni a jogsiért.

Merthogy az sem kevés idő, míg valaki egyáltalán motoros rendőr lehet, de hogy maradjon is, tudását évente újabb és újabb vizsgán bizonyítania kell. Nem véletlen, hogy a ’60-as évek óta a motoros rendőrök Európa-bajnokságán mindig a magyarok győznek. És aki őket tanítja, vizsgáztatja – ahogy errefelé mondják, a szakirányító –: Fiedor Ferenc főtörzszászlós. Remélem, nem bántódik meg, ha azt mondom: nagy arc! Óriási duma, némi csibészséggel vegyes hatalmas rutin. És hogy üli a motort! Hát, kedves motoros férfitársak, szerényebben, sokkal szerényebben. Van mire…

Na, de mi történik a csajokkal?

A női motorosnap három programból állt össze. Egy alapos gyakorlás, utána egy vörösboros marhapofapörkölt elfogyasztása, majd rendőri kíséret mellett egy rövidke száguldás a Velencei-tóhoz.

Vegyük akkor a legkönnyebbnek tűnő programot, a marhapofa elfogyasztását. A bográcsnál természetesen egy motoros csaj, Péter Anna áll, aki nemcsak motoros – egy mérhetetlenül vagány, csupa izom Ducati Monster szarvát tekergeti –, hanem ráadásul kolléga is: az Origo hírportálban olvashatók gasztronómiai eszmefuttatásai a sokat mondó Malackaraj címmel. Hát akkor készítsünk rövidke interjút egy újságíróval.

– Motorozik?

– Mint látja, főzök.

– Hogyan készül a vörösboros marhapofa?

– Vörösborból és marhapofából…

– Van különbség motoros nők és motoros férfiak között?

– Nem függ a szexustól, ez karakter kérdése. Vannak, akik motoroznak, mások meg horgásznak…

Közben a pályán megkezdődött a bemelegítés. Elöl Fiedor főtörzszászlós nyomja a rendőrségi BMW-vel, mögötte – már bocs’ – libasorban a csajok. Egy kör gyorsan, egy másik lassan. (Civileknek mondom: csigatempóban baromi nehéz egyensúlyban tartani a kéthárom mázsás vasakat.) Egy kör fél kézzel, egy állva, egy fél térden, egy két térden, aztán úgy, ahogy a hölgyek régen a lovon ültek, vagyis mindkét láb az egyik oldalra lóg, aztán meg úgy, hogy a motor bal oldalán a jobb lábbal állnak, s a szabadon lévő bal lábukkal kalimpálnak. És mindez még csak a bemelegítés!

– Mi a céljuk ezeknek a gyakorlatoknak? Hogy uralják a motort?

– Ha uralni akarják, az a lehetséges hibák közül az egyik legnagyobb. Ugyanis a motort nem lehet uralni, mert sokkal erősebb nálunk. Vezetni kell megtanulni, ennyi az egész – mondja a szakirány.

– És a további hibák?

– Mind az ezret nem sorolom. De van a görcsösség, a gázkar rángatása, valamint nem hiszik el, hogy a motor mindig oda megy, ahová nézünk. Ha a járdaszegélyt vizslatjuk, akkor annak, ha az előttünk haladó kamion féklámpáját, akkor meg abba ütközünk…

Aztán jöttek a bójakerülgetések, az emelkedőn indulás és az egyéb rafináltságok. A csajok derekasan helytálltak. Délután pedig megtapasztalhatták, milyen az, amikor rendőri felvezetéssel lehet száguldani az autópályán. Visszafelé már nem a rendőrök, hanem a zuhogó eső szegődött melléjük. Nem igazán ideális motoros idő, de ez is felér egy tanfolyammal.

Uraim! A csajok már a garázsban vannak…

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.