Közel ötmilliárdan követték az ötkarikás játékokat

Körülbelül ötmilliárd ember, a potenciális közönség 84 százaléka követte nyomon az idei párizsi olimpiát – derült ki a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) megbízásából végzett kutatásból.

SportMW 2024. 12. 05. csütörtök2024. 12. 05.

Kép: Az olimpiai játékokat a világ lakosságának több mint fele figyelte, Fotó: Kovács Tamás, Forrás: MTI

olimpia, ötkarikás játékok, NOB, nézettség
Az olimpiai játékokat a világ lakosságának több mint fele figyelte
Fotó: Kovács Tamás Forrás: MTI

Az olimpiai játékokat a világ lakosságának több mint fele figyelte, és ez is alátámasztja a francia fővárosban lezajlott csúcsesemény hatalmas sikerét – derül ki a NOB csütörtöki közleményéből.

olimpia, nézettség NOB, ötkarikás játékok
A magyar sportolók bevonulnak a 2024-es párizsi nyári olimpia záróünnepségén a Stade de France-ban 2024. augusztus 11-én
Fotó: Czeglédi Zsolt / MTI

A digitális platformok soha nem látott mértékű figyelmet kaptak. Becslések szerint a 270 millió internet alapú bejegyzés 412 milliárdos nézettséget, olvasottságot eredményezett. Ez 290 százalékos növekedést jelent az előző olimpiához képest. 

A világ közönségének mintegy 70 százaléka televízión, valamint digitális platformon egyaránt követte az olimpia eseményeit, történéseit, és összesen 28,7 milliárd órányi felvételt néztek meg. 

Minden néző átlagosan kilenc óra közvetítést tekintett meg, ez húsz százalékos növekmény a 2021-es tokiói játékokhoz viszonyítva. Csak a francia, azaz hazai piacon a potenciális közönség – 4 évesnél idősebbek, illetve a digitális eléréssel rendelkezők – 95 százaléka nézte az olimpiát, és átlagban összesen 24 órán át követte nyomon az eseményeket a bő két hét alatt.

A párizsi olimpia megmutatta az olimpia példátlan vonzerejét

A NOB saját digitális platformjai és közösségi oldalai 16,7 milliárd elérést generáltak, ami 174 százalékos növekedés 2021-hez képest. Az olimpikonok, a nemzeti olimpiai bizottságok, a nemzetközi szövetségek és a szervezők egyaránt profitáltak a hatalmas közösségimédia-megjelenésből, jelentősen – Tokióhoz viszonyítva 200 százalékkal – tudták növelni a digitális jelenlétüket.

A 2024-es párizsi játékok megmutatták az olimpia példátlan globális vonzerejét

– mondta Thomas Bach, a NOB márciusban leköszönő elnöke. „Partnereinkkel együttműködve minden eddiginél több tudósítás vált elérhetővé, különösen a digitális és közösségi média platformokon. A független felmérések azt is bizonyítják, hogy az emberek úgy vélik: az olimpiai mozgalom küldetése, azaz hogy békés versenyben egyesítse a világot, minden eddiginél fontosabb a megosztott világban, és az is, hogy az olimpiai értékek valóban visszhangra találjanak a fiatalabb generációkban. Ez egy új korszak olimpiája volt” – tette hozzá.

Ez is érdekelhet

A kutatás szerint a megkérdezettek – 18 országból több mint 55 ezer ember – 70 százaléka sikeresnek ítélte az olimpiai rendezést, és úgy gondolja, hogy a játékok pozitív örökséget hagynak maguk után.

A párizsiak 85 százaléka értékelte kiválónak vagy jónak az olimpiát, míg a sportolók 95 százaléka tartja pozitívnak az élményeit.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek