Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Lassan közeledik a Forma–1 történetének 75. idénye.
Kép: Lewis Hamilton a Ferrarival már rója a köröket Maranellóban.
Lassan közeledik a Forma–1 történetének 75. idénye, s az új szezon egy korszak lezárása is egyben, hiszen a jelenlegi szabályrendszer már csak ebben az évben lesz érvényes. Az új évad 24 futamból áll majd, az idénynyitót március 16-án Melbourne-ben tartják, míg a hagyományos szezonzáróra december 7-én Abu-Dzabiban kerül sor. Visszatérnek a sprintfutamok, összesen hat helyszínen. Az év első ilyen eseménye a sanghaji verseny lesz.
2025 az átigazolások és debütálások éve. Mindössze két csapat, a McLaren és az Aston Martin tartotta meg a tavalyi versenyzőpárosát, míg más csapatok jelentős változásokat vezettek be. A Haas és a Sauber teljes sorcserét hajtott végre, új tehetségeket és rutinos pilótákat szerződtetve. Esteban Ocon a Haas színeiben folytatja, míg Nico Hülkenberg a Saubernél próbálja újraépíteni karrierjét.
Az év legnagyobb átigazolása kétségkívül Lewis Hamilton nevéhez fűződik, a hétszeres világbajnok 12 év után búcsút intett a Mercedesnek, hogy a Ferrarihoz igazoljon. Új motivációval és az egyre markánsabb teljesítményt nyújtó Charles Leclerc csapattársaként kiderülhet, hogy a brit pilóta képes-e ismét dominálni a mezőnyt, vagy a korábbi évek visszaesése tartós tendenciának bizonyul?
Külön figyelmet érdemel a Forma–2-ből érkező fiatalok hulláma. Összesen négy újonc érkezett az alsóbb szériákból: a bajnok Gabriel Bortoleto Oliver Bearman, Andrea Kimi Antonelli és Isack Hadjar idén debütálnak majd az F1-ben. Az Alpine színeiben Jack Doohan is először teljesít majd teljes szezont, hazai versenyén, Ausztráliában pedig különösen nagy figyelem övezi majd őt.
Ami a technikai újdonságokat és szabályváltozásokat illeti, az idei az utolsó év, amikor az MGU-H technológia jelen lesz az F1-ben, mielőtt a 2026-os motorszabályok megújulnak. Az energia-visszanyerő rendszer búcsúja után a csapatok már most az új korszak kihívásaira készülnek. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a versenyzők egészségének védelme érdekében hűtési szabályokat vezetett be, különösen a forró helyszíneken, reagálva a 2023-as katari rosszullétekre.
A gumik terén a Pirelli is újít: bemutatják az eddigieknél puhább 6-os keveréket, amely főként utcai pályákon bizonyíthat majd. Az esős versenyek során a gumik felhasználására vonatkozó szabályok is megváltoznak, hogy több akciót lássanak a szurkolók a vizes körülmények között is. Az új év nemcsak technikai, hanem szervezeti változásokat is hoz. Adrian Newey az Aston Martinnál, Enrico Cardile a Ferrarinál, míg Jonathan Wheatley a Saubernél kapott kulcsszerepet.
A 2025-ös év a versenyzők egyéni teljesítményében is mérföldkő lehet. Max Verstappen címvédőként indul, de komoly fenyegetést jelenthet rá többek között Charles Leclerc, Lando Norris és az Aston Martin fejlődése. Az új szezon tiszta lapot jelenthet több pilóta számára, de a büntetőpontok rendszere miatt Verstappen és Alonso már az első versenyek alatt óvatosan kell, hogy vezessenek.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu