Varázsolj, Csodalámpa!

Súlyos betegségben szenvedő gyermekek életét szeretné pár órára, néhány napra gondtalanabbá varázsolni a Csodalámpa Óhaj-sóhaj Kívánságteljesítő Alapítvány. A megfázás és influenza elleni termékek egyik népszerű márkája, a Coldrex gyártója egy kampány keretében támogatja az alapítvány munkáját.

Vény nélkülSzijjártó Gabriella2009. 02. 03. kedd2009. 02. 03.
Varázsolj, Csodalámpa!

A Csodalámpa Alapítvány 2003 óta teljesíti olyan 3 és 18 év közötti gyerekek kívánságát, akik az életüket veszélyeztető betegségben szenvednek. Mindent megtesznek annak érdekében, hogy a gyerekek hétköznapjai ne csupán a betegségről, a fájdalomról és a tehetetlenségről szóljanak, hanem a vidámságról, az életről és az előttük álló lehetőségekről.
A gyerekek fantáziája határtalan, így a kívánságok is különbözőek, a kis beteg egyszer szívének kedveset kérhet: legyen az tárgy, program, egy soha nem látott hely meglátogatása vagy találkozó a kedvenc sztárral – az alapítvány a lehetőségeihez mérten mindent elkövet, hogy a csoda létrejöhessen.

– Az ajándék nemcsak abban mérhető, hogy látjuk az örömüket, hanem a gyógyulás mértékében is – fogalmaz Felkai Márta, az alapítvány kommunikációs vezetője. – A kórházi kezelések között ugyanis egy-egy ilyen élményből erőt merítenek és könnyebben képesek tovább küzdeni a betegségük legyőzéséért. Reményt ad nekik a sokszor lehetetlennek tűnő vágyálom megvalósítása.

Eddig 885 kívánság teljesítését szervezték meg. A budapesti központtal rendelkező szervezet az önkéntesei segítségével a fővároson kívül Debrecenben, Miskolcon, Szegeden, Pécsett, Szombathelyen és Győrben tart kapcsolatot a helyi kiemelt kórházakkal, orvosokkal. Minden kérés teljesítéséhez orvosi hozzájárulás szükséges. Az alapítványt többnyire társaságok és magánszemélyek támogatják, köztük művészek is szép számmal, így például Nagy-Kálózy Eszter és Rudolf Péter a Csodalámpa védnökeiként is segítenek a kérések valóra váltásában.

A világ második legnagyobb gyógyszergyártója, a GlaxoSmithKline (a Coldrex gyártója) is segíti az alapítvány munkáját: Intenzív tévészpotkampány keretében hívják fel a figyelmet arra, hogy a vásárlók minden eladott Coldrex-termék után 10 forinttal támogatják az alapítványt.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek