Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Miközben – a légitársaságok igényeit figyelembe véve – a repülőgépgyártó cégek egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a környezetvédelemre, rendre elkerüli a figyelmet az a rengeteg szemétre, ami az utazás során keletkezik.
Nem is gondolnánk, mennyi olyan tárgy utazik a repülőgépen, amelyből az utazás végeztével több mázsányi szemét is képződhet. A felszolgált ételek és italok maradványai, a műanyag palackok, alumínium dobozok, az elhasznált szalvéták, kéztörlők mind-mind hulladékként landolnak az út végén – a szennyvízről nem is beszélve. Ezek ide-oda szállítgatása jócskán megnöveli az üzemanyag-fogyasztást, s vele a károsanyag-kibocsátást is.
Az Egyesült Államokban végzett felmérések szerint az amerikai légitársaságok évente 4200 tonna alumínium hulladékkal és mintegy 72 ezer tonna hulladékpapírral terhelik a környezetet. A 30 legnagyobb amerikai repülőtér összesített szeméttermelése pedig egy négyszázezres lakosú nagyvároséval vetekszik.
Ezek olyan mennyiségek, amelyek már csak az újrahasznosítás szempontjából is figyelmet érdemelnek. A környezetvédelmi fejlesztéseknek ez tehát az egyik útja, nevezetesen: a légi szemét szelektív gyűjtése, amellyel néhány légitársaság már próbálkozik.
Ettől azonban nem lesz kevesebb a szemét, mert ha az utas kifizeti a drága jegyet, elvárja, hogy minőségi ellátásban legyen része, ami bizony sok hulladék képződésével jár. Alapos felvilágosító munkával talán meggyőzhetőek lennének arról, hogy elégedjenek meg szerényebb ellátással is. E tekintetben a „legtisztább” megoldás kétségtelenül a fapados járatok szaporítása, ahol csak ülőhelyet kap az utas, de útközben nem traktálják semmivel.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu