Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A Deutche Welle és a Synovate piackutató intézet közös felmérése élesen rámutatott a lakosság klíma változással kapcsolatos felfogásának változására az elmúlt évek során. Eszerint hiába az egyre nagyobb nyilvánosság, kezdünk szkeptikussá válni.
A felmérést hat kontinens 18 országában végezték el két területet érintve: 1. mit tesznek az emberek a klímaváltozás ellen; 2. kit tartanak felelősnek mindezért? Míg a korábbi években a környezetükért aggódó lakosok között egyre növekvő tendenciát lehetett megfigyelni, addig most kiderült, hogy a megkérdezettek 4 százaléka szerint nincs is klímaváltozás.
A többség azért még mindig aggódik, s reális veszélynek érzi az éghajlat változását. Ám például 9 százalékuk már egyáltalán nem érzi jelentősnek a problémát. Ez az arány egy évvel korábban még csak 4 százalék volt.
Az aggódók körében a legtöbben a szélsőséges időjárási viszonyoktól tartanak, de 10 százalékuk aggódik a pusztító aszály és az elsivatagosodás lehetősége miatt is.
Hogy mindezért kit lehet okolni, felelősként a megkérdezettek 28 százaléka kizárólag az emberi tevékenységet jelölte meg (ez az arány korábban még csak 20 százalék volt), így szerintük a megoldást is a mindennapok kisebb-nagyobb környezettudatos változásai hozhatják meg. Ezt leginkább a brazilok vélik így, míg az oroszok és a kínaiak főként a központi szabályozás szigorításában látják a probléma leküzdésének lehetőségét. A megkérdezetteknek 27 százaléka pedig úgy véli, hogy a technológia előrehaladtával olyan fejlesztések jöhetnek létre, melyek megoldhatják e kérdést.
A kutatás eredményeit a Deutche Welle tegnap kezdődött háromnapos konferenciáján mutatták be, ahol 95 ország klímavédelmi felelőse vesz részt. A tanulmány egyik legfontosabb megállapítása azonban a média szerepének fontossága. A válaszadók többsége ugyanis a televízióból és az internetről szerez információkat e témában, így e fórumok szerepe nem merülhet ki pusztán a hírszolgáltatásban, hanem a felvilágosítás és a környezettudatos életmód promotálása is elengedhetetlen feladatuk.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu