Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Mi az: az elmúlt hét szerdáján reggel fél nyolckor tette száz ember a Parlament előtt, s ugyanazt ugyanabban az időben még félmilliónyian szerte az országban? A talány megfejtése: munkába indultak – kerékpárral. Miért különleges hát a száz kerékpáros cselekedete? Azért, mert kampány részeként ültek a kétkerekűre.
Arra szeretnék rávenni a nagyérdeműt, hogy aki csak teheti, szálljon ki a kocsijából, le a tömegközlekedési eszközről, és induljon kerékpárral a munkahelyére.
Lehetetlen kívánság? Nem egészen. A Bringázz a munkába! kampány részeként tavaly már 30 ezren bizonyosan kerékpárra ültek, nyilatkozta lapunknak László János, a Magyar Kerékpárklub elnöke. Ennyien ugyanis regisztrálták magukat a szervezet honlapján. Ezt idén is megtehetik május 16-ig, s ha legalább nyolcszor kerékpáron érkeznek a munkahelyükre, ajándékot nyerhetnek. Az igazi nyereség azonban természetesen maga a mozgás öröme, az utak zsúfoltságának enyhülése.
Persze lehet, hogy még többen érkeznének kerékpárral a munkahelyükre, ha munkaadójuk pártolná a munkába járás ezen formáját: például tározókat építene, zuhanyzási lehetőséget nyújtana. Az alkalmazottak jobb hangulata mellett az ilyesmire fordított költségek hamar megtérülnének, a felmérések szerint ugyanis a kerékpározók kevesebbet töltenek betegszabadságon.
S hogy még nagyobb legyen a kedvünk kerekezni, az Új Széchenyi Terv keretében 60 milliárd forint fordítódik kerékpárutak építésére. Ezt már Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára nyilatkozta lapunknak. Az összegből készül el 2015-ig egyebek mellett a Duna menti kerékpárút Rajkától a fővárosig, innen pedig a Balatonig, valamint korszerűsítik és befejezik a tó körüli utat is.
Akinek pedig ennyi érv sem elegendő – teszem hozzá mindehhez már én –, az tekintsen a benzinkutak ártáblájára. Egyből megjön a kedve a kerékpározáshoz…
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu