Divatkirálynő biciklin

Gyerekkorától divattervezőnek készült Tóth Bori, aki nemrégiben nyitotta meg szalonját Budapest egyik legpatinásabb helyén, az Opera szomszédságában. A fiatal tervezőnő elsősorban kitartásának és kapcsolatteremtő képességének köszönheti, hogy gyerekkori álma megvalósulhatott, és a honi sikerek után már a külföldi bemutatkozásra készül.

BulvárCsóli Virág2010. 07. 23. péntek2010. 07. 23.
Divatkirálynő biciklin

-Több mint ezer ember előtt mutattad be legújabb kollekciódat, és nemrégiben nyílt meg a szalonod a Hajós utcában, ráadásul egy olyan olasz befektetőnek köszönhetően, aki korábban nem foglalkozott divattal. Most érett be a sok munka gyümölcse?
-Világéletemben divattervezőnek készültem, már tízéves kislányként arról álmodoztam, hogy egyszer üzletem lesz az Andrássy úton. Akkor, amikor még egyetlen világmárka sem volt itt, és egyáltalán nem volt felkapott ez a városrész. Noha nem az Andrássyn nyílt meg a szalon, hanem a közelében, az Opera mögött, úgy érzem, sikerült megvalósítanom mindazt, amit annak idején elterveztem. Ma már ugyanis nem elegendő egy tervezőnek az, hogy papírra vesse kreatív gondolatait, fontos, hogy nyitott szemmel járjon a világban és építse a kapcsolatait. Ennek köszönhetem az olasz befektetők megkeresését is, akik úgy gondolták, érdemes ezután a divattal is foglalkozniuk.

-Számos tervező szalonja nyílik sorra a közelben, ez azt jelenti, hogy - más világvárosokhoz hasonlóan - Magyarországon is lehet egy utca, ahol kifejezetten magyar divattervezők kínálják majd a kollekcióikat?
-Elképzelhető, bár ez még gyerekcipőben jár nálunk. Amikor idejöttem, tőlem is megkérdezték, hogy nem zavar-e, ha ennyi hasonló üzlet van körülöttem. Csodálkoztam a kérdésen, mert külföldön nagyon is jól működnek ezek a divatutcák, hiszen a vásárlók sem szeretnek egy-egy darab miatt órákat utazni a város különböző pontjai között. Nincs bennünk szakmai féltékenység, hiszen akárhogy nézzük is, támogatjuk egymás működését. Igen, egy divatutcának van realitása, én személy szerint nagyon örülnék neki.

-A couture, haute-couture mellett az utóbbi időben nagy hangsúlyt fektetsz a kifejezetten üzletasszonyoknak, felsővezetőknek szóló öltözékek tervezésére. Mennyire sikeres ez a kollekció, mennyire igénylik a menedzserhölgyek, hogy mindig kifogástalan legyen a megjelenésük?
-A business look területén űr volt a magyar piacon, nem volt jellemző a magyar divattervezőkre, hogy klasszikus, minőségi konfekciót tervezzenek. Pedig minden üzletasszonynak szüksége van olyan, nem túlzottan hivalkodó színű alapdarabokra, amelyeket aztán feldobhatnak bármilyen, egyéniségükhöz illő kiegészítővel. Ráadásul ez konfekció ugyan, de csak limitált mennyiség készül az egyes darabokból, így nem valószínű, hogy valaki szembejön az utcán egy ugyanolyan modellben. Most már egyre több vásárlónk van, és nagyon sok külföldi is betér hozzánk. Választékunkban természetesen a koktél- és estélyi ruhák, valamint az esküvői ruhák is megtalálhatók.

-Egyébként divattervezői szemmel hogy látod, mi az, amitől egy mai nő igazán stílusos lehet? Melyek az uralkodó trendek a nyáron?
-Ezen a nyáron a színek tekintetében a pasztell árnyalatok mellett hódítanak az élénk direkt színek is. Én inkább a finomabb árnyalatokat kedvelem, hiszen például az üzleti vonalnál ezeknek jut nagyobb szerep. Úgy gondolom, nem csak az lehet divatos, aki minden évben lecseréli a ruhatárát, hiszen egy öt évvel ezelőtt vásárolt kosztümöt is lehet hordani, ha feldobjuk egy aktuális, mai kiegészítővel. Fontos, hogy legyen mindenkinek egy alapruhatára jól kombinálható darabokkal, amit időnként azért nem árt felfrissíteni, ehhez egyébként jó ötleteket nyújthatnak a különböző újságok bazárrovatai. Azokból mindenki kiválaszthatja a szezonra jellemző, de mégis az egyéniségéhez illő kiegészítőket.

-A TOTHBORI márka lassan kinövi a honi kereteket, hamarosan külföldön is bemutatkozol.
-Régóta foglalkoztat a gondolat, hogy külföldön is kiépítsek egy bolthálózatot, disztribúciós rendszerben. A partnerekkel júliusban találkozom Berlinben, aztán egy külön kollekcióval is meg szeretnék jelenni a Fashion Weeken. Úgy gondolom, van realitása annak, hogy a magyar tervezők kilépjenek a nemzetközi porondra, mint ahogy ez néhány esetben már sikeresen meg is valósult.

-És milyen Tóth Bori a magánéletben? Erre az interjúra például kerékpáron érkeztél...
-Bár van autóm, nem vagyok az a típus, aki mindenhová csak azzal hajlandó menni. Az élhető város híve vagyok, alapvetően zöldgondolkodású, és mivel a közelben lakom, teljesen felesleges autóba ülnöm és aztán állnom a dugóban, ha negyedóra alatt ideérhetek kerékpáron. Hamarosan - főleg a kisfiam miatt - kiköltözünk vidékre, ahonnan nagyon jó a tömegközlekedés, és akár még dolgozni is tudok a vonaton, amit autóban nem tehetnék meg. Egyébként nincsenek különösebb hobbijaim, bár korábban flamencót táncoltam, de most már főleg a családommal töltöm a szabadidőmet.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek