Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Bár Magyarországon az elmúlt években egyre csökkent az eltulajdonított autók száma, így is több ezer kocsit lopnak évente. Budapesten és Pest megyében jegyezték az összes hazai eset háromnegyedét, de Bács-Kiskun és Fejér megye is igen érintett területnek számít – közölte a K&H Biztosító.
Kép: A Hungarian police officer stands by a Bentley car in a local police station on July 21, 2010 after Hungarian border guards recovered the car a few days ago, belonging to Cameroon striker Samuel Eto'o of the Champions League winner Inter Milan, that was reported stolen in Italy in March. Guards at the border between Serbia and Hungary became suspicious when they checked the papers of two Ukranians wanting to cross into Serbia, a police spokesman told AFP. The guards noticed that the car, worth some 150,000 euros (190,000 dollars), was carrying both forged tax stickers and number plates. AFP PHOTO / CSABA SEGESVARI, Fotó: CSABA SEGESVARI
Az Országos Rendőr-főkapitányság adatai szerint a tavaly eltulajdonított 6109 jármű túlnyomó része – összesen 4885 darab – személygépkocsi. Egyetlen ellopott autó is éppen eggyel több a megengedhetőnél, de mielőtt kétségbeesnénk, nézzük meg, hogy mi a helyzet a kontinens más országaiban.
A lopott kocsik piaca ugyancsak változik – állítja az Europol, az Európai Unió rendvédelmi ügynöksége. A szervezet arra figyelmeztet, hogy a nemzetközi autócsempészet egyre növekedik, mi több, semmilyen más bűnelkövetés nem hoz ekkora nyereséget ilyen kis kockázat mellett. Talán azért is, mert egyre több luxuskocsit lovasítanak meg a tolvajok. Az Europol becslése szerint az EU-ban ellopott kocsik mintegy fele nem kerül messzire, csupán valamelyik szomszédos országba. Az „ágazat” elképesztő: 6,75 milliárd eurós (1790 milliárd forintos) forgalmat bonyolít.
A legtöbb kocsit Olaszországban lopják, évente több mint 250 ezer darabot. Második a listán Franciaország több mint 200 ezer, harmadik Nagy-Britannia majdnem 200 ezer autólopással. A lista végén Románia és Bulgária található– e két ország 13-15 éves átlagéletkorú autóira nehezen találnának vevőt, míg a listavezető országokban az autók életkora 4-5 év.
Készült statisztika az autónépességet a lopott kocsik számával összevetve is. E szerint legsűrűbben Svédországban és Dániában lopják a kocsikat: ezer autóból 11,5, illetve 10,4 darabot tüntetnek el a tolvajok, míg a lopás darabszámában vezető Olaszország 7,7-es mutatójával leszorul a dobogóról.
A kocsik pechesebbje bontóban, donorként végzi, előre megrendelt alkatrészként. A szerencsésebbek – a drágábbak általában – viszont szépen utaznak, míg vezetőik rossz ízű nosztalgiával gondolnak az egykori határokra és ellenőrzésekre… Olyan célországokba szállítanak, mint Finnország, Románia vagy Bulgária, melyekbe nem nehéz bejutni a lopott autókkal. Ahonnan aztán friss hamis papírokkal, egy kis számkozmetika után indulhatnak tovább: várja őket a Közel-Kelet, Afrika, no meg a végtelen orosz földek...
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu