www.szabadfold.hu

MANAPSÁG EGYRE TÖBB, különböző területen működő szervezet és szolgáltató teszi lehetővé a részleges vagy teljes elektronikus ügyintézést. Ez a jövőben csak gyorsulni és terjedni fog, könnyebbé téve életünket. Ismerkedjünk a lehetőségekkel.

Család-otthonKirály Farkas2008. 07. 25. péntek2008. 07. 25.
www.szabadfold.hu

Ügyfélkapu
Az Ügyfélkapu a magyar kormányzat elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszere, mely a www.magyarorszag.hu kormányzati portálon található. Biztosítja, hogy felhasználói, miután személyazonosságukat igazolják, biztonságosan kapcsolatba léphessenek elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel.
Az Ügyfélkapu használatához először is létre kell hoznunk egy személyes ügyfélkaput. Ez a következő lépésekből áll: el kell indítanunk az úgynevezett regisztrációt, igazolnunk kell a személyazonosságot, alá kell írnunk egy adatszolgáltatási nyilatkozatot, végül a személyes ügyfélkaput aktiválnunk kell az elektronikus levélben kapott egyszer használatos kóddal az első belépéskor. A regisztrációt bármely okmányirodában elvégezhetjük. Az azonosítás miatt persze személyesen kell megjelennünk.
Az ügyfélkapu regisztrációs folyamatának részletes leírását a http://www.magyarorszag.hu/segitseg/ugyfelkapu internetes lapon találjuk.
Hosszú volna felsorolni minden intézményt, amely interneten keresztül is „szóba áll” velünk. Elektronikus közigazgatási ügyintézést tesznek lehetővé az önkormányzatok, az APEH, a minisztériumok. Kapcsolatba léphetünk  a cégbírósággal, az OEP-pel és más hatóságokkal is. Az Ügyfélkapu szolgáltatásait – kiegészítve más közérdekű intérmények elérési lehetőségeivel – a http://www.magyarorszag.hu/allampolgar/szolgaltatasok címen érheti el.

A "zűrlap"
Interneten keresztül számos ügyünket intézhetjük – például különféle irataink cseréjét, de akár agrártámogatás igénylését is. Ilyenkor találkozunk az űrlapokkal, amelyek többeknek kisebb fejfájást okoznak, esetleg épp miattuk ijednek el az e-ügyintézéstől.
Az űrlapok között alapvetően (de nem kizárólag) háromféle megoldással találkozhatunk.
Egyik változat: a rubrikákat számítógépen kell kitölteni, majd elektronikusan elküldeni. A legnehezebbnek tűnik, valójában a legegyszerűbb.
A másik lehetőség: a lapot számítógépen kell kitölteni, utána pedig papírra kell kinyomtatni és postán elküldeni az intézménynek.
Harmadik megoldás: a letölthető űrlapokat kinyomtatjuk, tollal beírjuk a szükséges adatokat, majd postára adjuk. Ezek a lapok különféleképpen készülhetnek, tehát különböző típusúak lehetnek. A számítógépünkre letöltött fájlok nevének második része – egy pont után néhány, többnyire három betű – segít megállapítani, hogy milyen programmal (szoftverrel) tudjuk használni.

Mi a .pdf?
Az elnevezés hordozható dokumentumformátumot jelent, olyant, amely minden számítógépen, minden nyomtatóbeállításnál ugyanúgy néz ki. Az ingyenes Adobe Reader program kezeli (meg komoly és nem olcsó „testvérei és rokonai”). Legtöbbször nem lehet változtatni rajta.

Mi az .rtf?
Viszonylagos egyszerűségének és gazdagságának köszönhetően igen kedvelt formátum, amelyet csaknem minden szövegszerkesztő program (MS Word, OpenOffice.org stb.) képes kezelni.

Mi a .doc?
A Microsoft Word szövegszerkesztő dokumentumainak alapformátuma. A legtöbb szövegszerkesztővel használható. Bele lehet írni, meg lehet változtatni.

Mi az .odt?
Napjainkban gyorsan terjedő, kedvelt szabvány. Alapértelmezett fájlformátuma az OpenOffice.org szövegszerkesztőjének. Bele lehet írni, meg lehet változtatni.

„Valószínűleg elsőre nem sikerül. A századik sem – mondta valaki. – De második próbálkozásra minden esetben összejön.” Kellemes internetezést.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek