Elvakít a reklámmese

Érzelmileg fogyatékos világban élünk, és szuper fogkrémekkel meg drága autókkal kárpótoljuk magunkat – így summázhatnánk a Párkapcsolatok Iskolájának második leckéjét. Hol a boldogság mostanában? Hát a reklámok csillogó világában…

Család-otthonPalágyi Edit2008. 10. 21. kedd2008. 10. 21.
Elvakít a reklámmese

Ha ezt az ajakírt veszem, selymes lesz az ajkam, és engem is olyan forrón csókolnak majd, mint a lányt a plakáton – ilyesmit üzen a maga rejtjeles nyelvén a reklám. A legtöbb terméket érzelmi üzenetbe burkolják, hogy eladhatóbb legyen – magyarázta Sas István reklámpszichológus, aki mindennapi kielégületlenségeink okát kereste a Mesterkurzuson.
– Először azt hisszük, azért vagyunk boldogtalanok, mert nem tudjuk megszerezni a jóléthez szükséges javakat. A reklám ugyanis azt sugallja, csak akkor érezhetjük jól magunkat a bőrünkben, ha fogyasztunk: ha márkás farmert, testápolót veszünk. A boldogtalanság ugyanis nem más, mint a birtoklás kínzó hiánya.
Ha például egy férfit levegőnek néznek a nők, úgy érzi, kárpótolhatja magát egy sportkocsival. Baj csak akkor van, ha hősünk megveszi a mesés autót, hősnőnk meg a tökéletes bőrt ígérő alapozót, és mégsem tölti el őket a boldogság érzete. A pótélmények, pótizgalmak ugyanis nem mindig válnak be. Sokan úgy érzik: ahogy a szexben, úgy a fogyasztásban sem képesek feljutni a csúcsra. Ám a kudarcért ne a reklámot utáljuk – javasolta Sas István. Az csak egy álomvilág, amin jólesik elandalodni, de az ígéreteit ne vegyük véresen komolyan.
– Egy nő legfeljebb öt évig hajlandó „ingyen” visongani, vagy addig, amíg nem kerül karikagyűrű az ujjára – ezzel magyarázta Lux Elvira, miért panaszkodnak egy idő után fájdalomra, kedvetlenségre azok a hölgyek, akik a kapcsolat hajnalán készségesen fogadták párjuk ostromát. A nő nemi életének zavarait néha a házasságlevél oldja meg – árulta el a szexológus. A bajokat később sem érdemes az ágy alá söpörni, hiszen a válások többségét az elhidegülés számlájára írják. 
„Mindent elkapkodtam az életben, miért pont ezt ne kapkodnám el?” – egy páciens így indokolta, miért szenved a férfiak leggyakoribb problémájától. Az urak jelentős része tisztában sincs vele, hogy túlontúl rövid aktusban részesíti szíve hölgyét, aki emiatt rendre hoppon marad.
Ha valaki azzal kopog be hozzá, hogy 17 éve nem volt merevedése, a szexológus megnyugtatja: nem baj, hátha majd holnapután… Nem nevette ki azt az idős férfit sem, aki egy pornólapot lobogtatva érkezett hozzá. Az illető a címlapra mutatott, és tanácsot kért, hogyan szerezhetne egy épp ilyen szexi partnert. Nem kizárt, hogy sikerült neki – az önbizalomhiány biztos nem hátráltatta a 95 éves gavallért…

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek