Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Újabb dél-koreai modell vendégeskedett nálunk, de ezúttal amerikainak álcázva. Az átmárkázás óta a Daewoo – azaz már Chevrolet – modellpalettája alaposan megváltozott. Az Aveo-k és a Matiz-ok után sikerült valami egészen szerethetőt alkotniuk. Hibái persze vannak, de az ára kedvező.
Kép: Chevrolet Cruze 2009.09.29. fotó: Németh András Péter, Fotó: Photographer: Andras Peter Nemet
Két-három évvel ezelőtt kiderült, hogy a dél-koreaiak megtanultak autót gyártani, s ez alól már a Daewoo sem kivétel. A Dél-Koreában gyártott Cruze messze a legjobban sikerült modelljük, ami már kívülről is látszik. Eltűnt a Lacetti jellegtelen formaterve. A Cruze-nak még az osztott hűtőmaszk is jól áll, ami az Aveo-n olyan viccesnek hatott. A magasra húzott orrt és a szépen ívelt fényszórókat nagyon eltalállták. Divatosan magasak az oldallemezek és keskenyek az ablakok. Csak hátul fogyott el a lendület a tervezőközpontban: „valami távol-keleti” benyomást kelt. Kompakt autóhoz képest szép nagyra nőtt, átlagon felüli a 4,6 méteres hossz, így nem csoda, hogy belül nagyon kellemesen elférünk.
A beltér az autó legkiemelkedőbb része Jól tartanak az első ülések, kényelmesen süppedősek és tág határok között állítgathatók. A műszerfal és a középkonzol egyértelműen General Motors szerzemény: az USA-beli divatnak megfelelően, világoskéken világító műszerek barátságos hangulatot varázsolnak. A kormány az Insigniából származik, jó fogású, csak az ezüst műanyag betét tűnik túl olcsónak. Meglepő módon az indexkaron található a központi számítógép. A vacakul szóló hifiért nagy kár, mert MP3-at is tud, akár kimenetről is. Szép a középkonzol, de a sok gomb miatt nehezebben átlátható, a tetején lévő pici csík kijelző kevés. Ötletes, hogy az üléseken lévő világos textilborítás a műszerfalon is megtalálható, ami otthonossá teszi a belteret, bár biztosan gyorsan koszolódik. A hátsó üléspad közepe lenyitható, így egy pohártartó-könyöklőt kapunk – amúgy itt négy felnőtt kényelmesen elfér a hosszú utszakaszokon is. A csomagtartó öblös, csaknem 450 literes, de szabálytalan alakja és főleg magas pereme miatt nehezen pakolható.
Amilyen kellemes meglepetés a belső, olyan nagy csalódás a motor. Az induló 1.6-os lesz ugyanis nagy valószínűséggel a legkelendőbb. Hacsak…, hacsak nem tartja meg a dízelre érvényes akciót a gyártó – de erről később. Előbb tapasztaljuk meg az egyhatos 113 lóerejét, amit valami roppant különleges laboratóriumban mérhettek ki, mert érzésre inkább olyan 90. A motor morogva erőlködik a mminden egyes kigyorsításkor, mintha csak a fogát húznák. Ha viszont elérte az utazótempót , a magas fordulatszám ellenére és a szélzajtól eltekintve, csendes marad, s ilyenkor még a fogyasztás is az elfogadható 8 liter körüli. Ha lenne hatodik sebesség, talán még kevesebb volna. Nem nyomtuk ki a szemét, de így is 10 fölött kért enni, ami városban könnyen felszalad 11-re is – bizony, ez elfogadhatatlan eredmény.
A futómű és ka ormány nagyon jól működik együtt, nem kellemetlenül, de feszes a rugózás, a kanyarok élvezetesen bevehetők, a hosszú váltóút ellenére is. Gyenge pont a Hankook gumi, a tapadásán volna mit javítani.
A Daewoo-Chevrolet ütőkártyája következik: az ár. Légkondi nélkül 3,3 milliőért vihető az alap Cruze, de az 1.6-os LS Plus minden szükséges extrával együtt – elektromos ablakok, menetstabilizáló, sok légzsák, kormányról vezérelhető hifi – sem több 4,3 milliónál. Alufelni, tolatóradar és még néhány kevésbé életbevágó extra nélküli, de kétliteres, 125 lovas dízellel szerelt verzió viszont – és most jön a meglepetés –: akciósan 4,2 millió. A dízel – azonos felszereltség esetén– tulajdonképpen alig kerül többe a benzinesnél.
A Cruze az első Chevrolet, amit jó szívvel ajánlhatunk egy átlagos magyar családnak: szimpatikus szedán, sallangok nélkül.
Kattintson bármelyik fotóra és megnyílik a képgalériánk!
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu