Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Van egy jó és egy rossz hírünk. Melyikkel kezdjük? Nos, év végi értékelésünk első részében azokat az autókat vesszük elő, amelyek dicséretet érdemelnek. Olyan kocsikról lesz szó, melyeket szeretni tudtunk – még ha csak egy-egy rövid tesztidőszak erejéig is tehettük ezt.
Kép: Dacia Logan MCV személygépkocsi autó 2009.06.03 fotó: Németh András Péter
Az év elején vizsgáztattuk a VW Golf hatodik generációját, ami igazán lenyűgözött bennünket. A világsajtó ömlengése után, nekünk is sikerült csöpögős cikket írnunk róla – de hát ami jó, az jó. A kétliteres CR TDI motor az egyik legsikerültebb a kategóriában, a duplakuplungos DSG váltó a maga idejében úttörő volt, s még ma is ott van a szeren. Minőségérzetben szintén utolérhetetlen a Golf, s bár konzervatív belső és visszafogott design jellemzi, nekünk mégis kéne.
Kellemes csalódást okozott a Chevrolet Cruze – bár lehet, hogy csak a GM adagolja jól a járműveket, mert az Aveo után bármi felüdülés. Az új lépcsőshátú azonban bizonyított: rendesen megépítették, ésszerűen árazták és a mindennapokban is jól használható családi autót kreáltak belőle.
Természetesen felkerült a listánkra a Ford Focus család legizmosabb tagja, az RS. Előremutató megoldásokkal kompenzálja, hogy csak elöl hajt, amit az ember hajlamos elfelejteni: a több mint 300 lóerőt nem is olyan nehéz kordában tartani. Brutális, de nem vásári kinézet, jól használható beltér és rendes csomagtartó – ezt tudja és még egy kicsit többet. Komoly ellenfél a Lancer EVO és Impreza STi tulajdonosainak.
A japánok is iparkodtak, a Nissan Qashqai jó alternatíva a középkategóriában. Mi nagyon szerettük a masszív kinézetet, a magas üléspozíciót és a kétliteres dízelt. Ahogyan a reklám mondja, tényleg a városi dzsungel az igazi terepe – de még inkább Magyarország, a kátyúk, magas padkák és túlméretezett fekvőrendőrök országa.
Volt egy másik japán autó is nálunk, amelyik méltatlanul kevés figyelmet kapott idén: ez a Mazda6-os. Igaz, hogy csak apró modellfrissítésen esett át, de a megújult dízelmotorok szenzációsak. A 2,2-es 185 lovas például nagyon kellemes meglepetés: erős, csendes és hét liter alatt eszik városban. Ahogy általában a Mazdákat, ezt is azért szeretjük, mert sportos és üdítő kinézetével feldobja az utcaképet a sok egyenszürke kategóriatárs között.
A végére tartogatjuk a legnagyobb dobást, amit így magunk között meg is szavaztunk az év tesztautójának. Ez pedig nem más, mint a Dacia Logan MCV, a filléres busz, a negatív presztízs francia-román csúcsmodellje. Szándékosan van lebutítva a beltér, de még ez sem tudta elvenni a kedvünket. Praktikus, hét személlyel is kibírja az érdi emelkedőt, a futóműve pedig külön dicséretet is érdemel. Az 1.5-ös dízellel a legjobb, 86 lóereje pont elég, egy hajszállal sem több, mint amire még szüksége van az átlagpolgárnak. Válságos időkben jön a legjobban, ha három millió alatt egy nagy, keveset fogyasztó batárt vehetünk. Irigykedni sem fog ránk senki – olyat pedig, hogy elloptak egy Daciát, hallott már valaki...?
A jövő év, nagyon úgy tűnik, szintén az olcsó autóké lesz. Európába jön a Tata Nano, lesz még olcsóbb Fiat, s sok egyéb más. Figyeljék az autóipar vergődését 2010-ben is velünk. Kellemes Ünnepeket, s nagyon boldog autózást kívánunk az új évben is!
Kattintson bármelyik fotóra és megnyílik a képgalériánk!
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu