Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A 402-es Peugeot már 1935--ben tudta azt, amit a 308 CC most: keménytetős kabrió volt, gombnyomásra vált téliből nyári autóvá. A franciáknak háromnegyed évszázaduk volt rá, hogy csiszolgassák a koncepciót. Nem csoda, hogy a 308 CC jó lett!
Nem vitás, hogy a Peugeot kupé-kabriója a kategória legszebb darabja – szerintem ezzel a Volkswagen, a Ford vagy az Opel kabriótervezői is egyetértenek. Sikerült nagyon elrugaszkodni a normál 308-as formájától: elölről ékszerszerű, oldalról is rendben van, hátulról pedig – a nyújtott lámpák miatt – a Mercedes CL-re hajaz a Peugeot.
Az ötlet zseniális, hátránya alig: nyáron kabrió, télen pedig gyönyörű kupé, amiben nem kell a vászontető nyűgjeivel törődnünk. A tető 20 másodperc alatt nyílik, és akár 15 km/h-s sebességig működik is a dolog. Pirosnál állva garantált a környező autósok és a járókelők kitüntetett figyelme – szégyenlősök ne vegyenek kupé-kabriót! Nyitott állapotban is marad annyi csomagtér, ami két ember néhány napra elegendő cuccát befogadja. Csukott állapotban pedig több, mint 400 literrel gazdálkodhatunk.
Nyitott tetővel és felhúzott ablakokkal olyannyira komfortos érzés benne ülni, mintha csak egyetlen tetőablak lenne szabadon hagyva. Autópálya-tempónál sem zavaró a szél: nagyon hasznos a hátsó szélfogó, s mivel a szélvédő is messze benyúlik a fej fölé, beszélgetni is lehet. A teljes szélcsendet úgy tudjuk megtörni, ha lehúzzuk az ablakokat: ilyenkor sokkal hangulatosabb az utazás, de nagy sebességnél már nem olyan kellemes. Csukott állapotban pedig szinte alig érzékelni, hogy nem fix tetős autóban ülünk, egy-egy ciripelés jön a tetőnyitó szerkezettől, más semmi.
Az első ülések nagyon jól tartanak és kényelmesek is. Feláras extra az Airwave rendszer, ami a két első ülésen nyakrészen fújja a meleg levegőt, ha netán fáznánk. A rostélyok egyébként fixek, így ha nem átlagos a magasságunk, nem sokat érnek. A hátsó két ülés a kategóriában elfogadható méretű, de hosszabb utakra felnőtteknek már nem ajánlott. A beltér talán még a külsőnél is fejlettebb, nincs már sehol a 307 nagyvonalú összeszerelési minősége. Gyönyörűen megtervezettek a műszerek, nagyon jó anyagokból építkezik a műszerfal, s még a könyöklő is kifogástalan.
Nyitott autóhoz vétek dízelmotort választani, az 1.6-os turbós benzinesnél jobban semmi sem passzolna hozzá. Csendes, 1500-as fordulat felett kellemesen húzni kezd. A fogyasztás pedig megdöbbentett: sok országúttal, kevés várossal 5,5 liter körül kért enni, amit nem is akartam elhinni – de a benzinkútnál kiderült, nem csalt az óra. Másfél tonnás kabrióótól ilyen eredményt nem vártam, le a kalappal a franciák – és a németek, ugyanis ez közös BMW-PSA motor – előtt!
Az autó karaktere nem annyira sportos, mint inkább elegáns. Lágyan suhanni jó vele, az erőszakos kigyorsításokat, hirtelen irányváltásokat már nem annyira szereti a viszonylag lágy futómű. A fékek érdekesen fognak az első 5 centi lábúton nagyon enyhén, az utána következő 10 milliméteren meg satuként – szokni kell a dolgot.
Nagyon szép és meglehetősen jó autó a 308 CC. Minőségérzetben már-már a prémium autókhoz közelít. Hatmillió felett indul, de simán összejön a a kilenc is, ha fel akarjuk extrázni. Nem ad olyan élményt, mint a kis roadsterek, de nagyon jó kompromisszum. Egyedül attól rettegnék, hogy egy nyári zápor előtt bedöglik a tetőmozgató mechanika, s akvárium lesz a kocsiból.
Mondjuk, a Peugeot 308 CC még úgy is gyönyörű...
Bármelyik fotóra kattintva megnyílik a képgalériánk!
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu