Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Kezd elhomályosulni a dízelek ragyogása, új szelek fújnak. A divat: kisméretű turbómotort nagy autóba. Ezen elv szerint rakták bele az 1,4-es TSI benzinmotort az aktuális Passatba is. A dolog csak első hallásra vicces.
De akkor még nagyon is az: 1,4-es benzines Passat? Bruhaha! Autóértő ismerőseim is ugratásnak vették a dolgot, s inkább méregdrága versenymotorra gyanakodtak. Amúgy a tesztautó duplán trükkös, mert még optikai csomag is van rajta, amit „R-line”-nak becéznek.
Adott tehát egy biznisz méretű autó, amibe jó volna – tekintettel az adókra, a fogyasztásra és a környezetre – valami kisebb méretű blokkot tenni. De hogyan fogja megmozdítani az irdatlan nagy testet? Nos, egy tudós turbó a megoldás, s kész is van!
A Passat egyébként olyan, amilyennek öt éve megismertük: nincs élő ember aki ne látott volna már ilyet, viszont bőven akad, aki nem nagyon vett tudomást arról, hogy látott. Elegáns, mértéktartó, unalmas – nem akartak kockáztatni a tervezésnél. A fehér szín viszont kiemeli ásítóan megszokott fekete és ezüst testvérei közül, ráadásul ez az egyetlen olyan árnyalat, ami felár nélküli. (Miért nem látni többet is belőle?) A belső is letisztult: bár egyhangú, németes, de valahogy mégis jó benne ülni. Szép a műszerfal, s mindent elsőre megtalálunk – izgalmaktól-sallangoktól mentes világ.
Az üléseknek jót tett, hogy egy árnyalatnyival kevésbe kemények, mint megszoktuk, s az ülőlap is jó hosszú. Pakolni is sok helyre lehet, elöl és hátul is – a csomagtartó nyílása szűk ugyan, de rengeteg hely van benne. A germánok nem erőlködtek sokat, hogy nagyon minőséginek mutassák a belteret, a felhasznált anyagok átlagosak, de nyekkenés, sercegés sehonnan sem hallatszik – a Passat hallgat, mint a sír.
Nem hittem volna, hogy az 1,4-es turbós benzines ilyen jó lehet. Igaz, hogy gyorsításkor nem tol akkorát, mint a kétliteres dízel, de kit érdekel? Tisztességesen szalad, nem rossz a hangja, a fogyasztása meg egyenesen hihetetlen: városban, klímával 6,5 liter! Ez országúton simán levihető hatra, ami gyakorlatilag megegyezik a dízelváltozatok értékeivel. A 200 Nm és 122 LE nem hangzik rosszul, s valójában tökéletesen elég bármilyen szituációban. Ja, és még egy nagy előny: nem kellett szenvedni, hogyan tüntessék el a dízel csörgő hangját és vibrációját. Itt ilyen egyszerűen nincs. A futómű stabil, a váltó úgy kattan a fokozatokba, mint az álom. Egyszerűen és könnyen vezethető, nem érződik akkorának, mint amilyen nagy a valóságban.
Ez az új motor reális alternatívát nyújt az egyébként egyeduralkodó dízelekkel szemben. (A használtautó. hu-n 170 eladó Passatból 140 dízel.) Az ára Comfortline felszereltséggel, akciósan alig 6 millió forint, ami a konkurenseket nézve (Mondeo, Mazda6, Avensis, Insignia) jónak mondható – pláne, hogy presztízsben a Volkswagen vezet. Bár hamarosan jön az új Passat, de ennyiért abszolút jó vétel az aktuális modell.
Kívánok még több kisköbcentis bálnát a népnek: roppant mód várom az 1,2-es duplaturbós A6-ost...
Bármelyik fotóra kattintva megnyílik a képgalériánk!
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu