Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A Skoda Superb az a konkurenciának, mint a balatoni vitorlásnak a Titanic. Presztízsbeli hátrányát gigantikus méreteivel kompenzálja, nem is sikertelenül. A lépcsőshátú Superb szinte már feleslegesen nagy, a kombi változat pedig szebb nála.
Sose volt még ilyen jó hátul, talán csak a sofőrös limuzinokban. De azokon ritkán van Skoda embléma, s még kevésbé gyakran kerülnek annyiba, mint a Superb. Szerintem nem is a VW Passatnak, hanem inkább a Phaeton-nak állít alternatívát házon belül, gyakorlatilag fél áron. S miért adnánk ki plusz tízmilliót egy Vokswagen emblémáért, meg egy tucat felesleges luxus extráért?
Amikor a Superb első generációját piacra dobták, sokan értetlenkedtek: minek a Volkswagen Dacia-jának egy kvázi luxusautó? Az eladási számok aztán bőven a gyáriakat igazolták. Az elérhető ár a megbízható konstrukcióval és szokatlanul sok hellyel meggyőzte a vásárlókat. Aztán megjelent a második generáció, a nagyon alacsony ár eltűnt, helyette viszont olyan magas minőséget kapunk, hogy ha letakarnánk a márkajelzést, kevesen találnák ki, miben is ülnek.
Külsőre sem rossz a Superb: tipikus példa arra, amikor a kombi változat jobban néz ki az ötajtósnál (ami egyben négyajtós is a trükkös csomagtérajtónak köszönhetően). Hosszan, méltóságteljesen terpeszkedik és közben egészen kecses. Köszönhető ez annak, hogy hosszanti irányban hatalmas, de nem szélesebb egy Passat-nál. Belül nincs meglepetés, elöl kényelmes, kellemes és finom anyagokat használtak, az üléspozíció alacsony. Van fa és bőr is, mint minden rendes luxusautóban, s a műanyagok minősége is rendben van. Az érintőképernyős navigáció gondolkodás és probléma nélkül működik. A hely pedig hátul az igazi: két-három ember királyi kényelemben tud elhelyezkedni. S itt még nincs vége az autónak: több mint 600 literes csomagtérrel toldották meg.
A teszt Superbben az 1,8-as TSI motor dolgozott, hétsebességes DSG váltóval. Azóta már sok gyártónak van duplakuplungos váltója, nem olyan nagy szám a DSG, de még mindig nagyon jó. Gyorsan és észrevétlenül vált, nem pazarolja az üzemanyagot. Maga a motor 160 lóereje minden normális embernek elég kell, hogy legyen, s a fogyasztása sem vészes. Igaz, városban, télen tíz körüli, de autópályán a nyolcat sem éri el – de a Superb méreteiről se feledkezzünk meg! A vezetés élmény, jó érzés ezt a hajót terelgetni, persze nem a szűk utcákban. Természetes élőhelye inkább az országút, a kirándulóhelyek és a nyaralási célpontok. A nagy automata Skodával kellemesen, nyugodtan és csendesen utazunk, csaknem ezer kilométer után frissen pattanunk ki elölről és hátulról is.
Az előző Superb-et az isten is taxinak teremtette. Nagy, igénytelen, takarékos és főleg olcsó, ezért nagyon gazdaságosan lehet vele dolgozni. Az új azért más dimenzió: 6,3 millióról indul, ami még baráti, de ez még csak az 1.4-es TSI-mototros, ami egy ekkora testet 10 liter alatt nemigen visz el. A 2 literes dízel a DSG-vel meg már 8 millió felett kezd. A tesztelt 1,8 TSI 7,5 millióról indul, de nem nehéz feltornázni 9 millióra az árát. A tehetősebb családok gyerekekkel és rengeteg cuccal nem csalódnak benne, a konkurencia mind egy mérettel kisebb (akár a Mondeo-t, akár a Passat-ot, akár a 6-os Mazdát nézzük). Bár ez az összeg nem kevés egy Skodáért, nem is sok egy hatalmas, kényelmes, már-már luxus érzetet nyújtó kombiért.
Bármelyik fotóra kattintva megnyílik a képgalériánk!
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu