Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
U, mint új? Az i30 ráncfelvarrott változata – a modellciklus felénél esedékes apróbb módosításokkal – megmaradt annak, ami volt: továbbra is a Hyundai megmentője.
Hogy miért mondom ezt? Mert már két éve van itt valami, amit válságnak hívnak, s ami az autógyártókat irtózatosan nehéz helyzetbe hozta. Ez alól kivétel a Hyundai, mivel Európában továbbra is növekedett, és ezt elsősorban az i30 rekordokat döntő eladásainak köszönheti. Mi is ez az autó, ami után senki nem fordul meg az utcán, de ha valaki racionális döntést akar hozni, akkor szinte kikerülhetetlen?
Az i30 nem más, mint az agyondícsért Kia Cee’d testvére, a koreaiak büszkesége. Az autó, amivel a szöuli mérnökök bebizonyították, hogy van helyük az autóipar nagymenői között. Ez az a modell, amin már a konkurencia sem mosolyog, és amire a gyár bátran meri vállalni az 5-7 éves garanciát.
A ráncfelvarrás tényleg kimerül apróságokban: kicsit szebb a hűtőrács és van sportos oldalbetét is alul. Egyébként nem feltűnő kocsi az i30, a formában is arra törekedtek, hogy belesimuljon az utcaképbe. Nekem hunyorítva az 5-6 évvel ezelőtti Toyoták jutnak az eszembe róla, de a nagyra tátott száj is ismerős a Focus-ról.
Belül is arra törekedtek, hogy semmi se tűnjön gagyinak, de ezen túlmenően nem voltak nagy elvárások. Nem érezni kellemetlenül olcsónak, és az ergonómia is rendben van. Az egyhangú feketeséget néhány közepesen ízléses ezüst betét töri meg. A kék háttérvilágítás nagyon kellemes, nem az a régi erőszakos volkswagenes kék, sokkal inkább lágy, világos árnyalat. Elöl-hátul is gond nélkül elférni, 4 felnőtt számára korrekt a hely, cserébe a csomagtartó nem oly hatalmas, mindössze 415 literes, de két babakocsit így is gond nélkül elnyelt.
Rettenetes kerregéssel kel életre az új 1,6-os dízel, néha megijedtem, hogy valami baja van, de nem: ez egész egyszerűen ilyen. Hidegen horror, néhány perc után csillapodik a hangorkán, de azért el-elvágyik az ember a benzinesek bársonyos hangtalanságába. Kétliteres dízel nincs, helyette van az 1,6-os, kétféle teljesítménnyel: 90 és 126 lóerővel. Mi az erősebbiket próbáltuk. Ez természetesen megfelelő gyorsításra képes, de ne számítsunk rá, hogy egy percig is élvezni fogjuk. Az i30 egyszerűen nem az az autó, amiben jó lenne kihúzatni a motort. Sokkal inkább éreztem, hogy azt akarja: 2000-nél már váltsunk felfele és figyeljük hogy milyen takarékos. Mert tényleg az! Ipari átlagban 6,3-at evett, de autóúton könnyedén tartható az 5 liter körüli fogyasztás. Annyi a különbség, hogy a gyengébbikkel nem merünk előzni 100 felett, ezzel viszont simán lehet.
A koreaiak áthangolták a futóművet is, ami így sokkal kényelmesebb, és a hatsebességes váltó miatt sem kell szégyenkezniük. Valahogy mégis minden olyan szintetikus, ezért maga az utazás nem különösebben élvezetes a kompakt Hyundaiban.
Most kedvezményesen valamivel 5 millió felett hozhatjuk el a legmagasabb Style felszereltséggel és a csúcsmotorral a kombit, de a legegyszerűbb 3,5 milliós változatban is van klíma, USB-s hifi és központi zár. A hangzatos nevű Triple5 csomag pedig minden i30u sajátja. Ez öt év kilométerkorlátozás nélküli garanciát, öt évig ingyenes kötelező átvizsgálást és ugyanennyi időre ingyenes assistance szolgáltatást ad. Ezen kívül van 30 nap visszavásárlási opció is: ha valakinek nem tetszik, visszaviszi és megkapja a pénzét, mindden kérdés nélkül. Le a kalappal, komoly ajánlat! Céges vásárlóként nekem biztosan sokat számítana, hogy az évi 50 ezer kilométert letudó területi képviselők autójára öt évig nem kell szervízköltséget terveznem. Az i30 gond nélkül elvisz A-ból B-be, minden sallang nélkül. Azt gondolom, többen vannak, akiknek ez kell, s úgy gondolják: az autó használati tárgy. Nekik tökéletes választás az i30u.
Bármelyik fotóra kattintva megnyílik a képgalériánk!
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu