Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Egy Golf 1,2-es motorral közröhej tárgyát képezte volna még néhány évvel ezelőtt is. Ha valaki meghallja, ma is mosolyog. Aztán meg beleül, s akkor elcsodálkozik.
A legtöbb ismerősnek és ismeretlennek elkerekedett a szeme, mikor mondtam, hogy 1,2-es motor van a belépő Golf-ban. És ráadásul benzines. S megy is? – kérdezték. A válasz: nem is rosszul.
A Golf korszakalkotó sorozattá lett: sokan az egész szegmenst Golf-osztálynak nevezik. Megtanultuk egyébként a BMW fejlesztőitől is, hogy a revolúciót mindig evolúció követi, s így van ez a Golf esetében is. A páratlan számúak így mindig előrelépést jelentenek a modell életében, a páros számúak meg amolyan átfogó ráncfelvarrásként értelmezhetőek. Ezért is van az, hogy a hatos sokban nem különbözik az ötöstől: a gömbölyded fényszórók szögletesre cserélése a legszembetűnőbb változtatás. Nem ájulunk el tehát a formától – belül pedig még lehangolóbb a helyzet. Van, aki szeret unatkozni, de ebben az alapközeli fekete Golf belsőben tényleg semmi olyan sincs, amitől kicsit is felmenne a pulzusunk. Minden a helyén, egyből tudom, hova nyúljak, semmi kiemelkedő, igazán említésre méltó. Illetve egy dolog mégiscsak akad: 35 év fejlesztgetés után nem sikerült egyetlen használható pohártartót sem elhelyezni az utastérben, ami egyszerűen (rossz) vicc.
Ahogyan jót, úgy rosszat is nehéz elősorolni. Mert minden van, ami igazán kell. Hely elöl és hátul, kényelmes ülések és minőségi anyagok (leszámítva a kormányt). Van 350 literes csomagtartó, masszív biztonságérzet, s hála istennek, végre rendesen látható fehér műszerfal-világítás.
A korábbi alapmotor, az 1,6-os benzines jó másfél évtized után nyugdíjba ment, helyét jóval kisebb erőforrás, az 1,2 TSI vette át, mely két változatban (85 és 105 lóerővel) is kapható, de csak a nagyobbik kérhető a takarékos, Bluemotion változatban. Ilyen eddig csak dízelből volt, az 1.2 TSI az első benzines, amelynél kérhető a fogyasztáscsökkentő csomag (ami egyébként nem azonos például a Passat Bluemotion csomag elemeivel). A Golf esetében ez fékenergia-visszanyerést, start-stop rendszert, hosszú áttételezésű, hatsebességes manuális váltót és apróbb külső módosításokat jelent, melyek a légellenállást hivatottak csökkenteni. Így együtt érezhetően segítenek is a fogyasztáson, ami nekünk abszolút vegyesben 6,3 literre jött ki. Ez pont az az érték, amire ha rosszul megy a kocsi, azt mondanám, hogy sok, ha viszont értékelhető gyorsulást is tud, akkor pedig rendben van. A Golf pedig tud. Kellemesen és élénken gyorsíthatunk, az autópálya tempója gond nélkül tartható vele. A menetteljesítményre nagyjából azonos a régi 1,6-oséval, annál azonban jóval kifinomultabb. Minden egyéb tulajdonságáról nehéz írni, mert annyira semleges. A futómű, a váltó, a fékek is németes precizitással működnek, bármin nehéz volna meglepődni.
A Golf hagyományosan drága: az ötajtós a trendline (vagyis alap) felszereltséggel ötmillióról indul, a Bluemotion csomag felára 140 ezer, ennyiért érdemes, hiszen ténylegesen lehet spórolni vele. Az alapmotor elfogadható, sőt igazából talán nem is kéne nagyobb bele.
Ésszerű és rendesen megépített autó a Golf. A megrögzött VW-vásárló úgyis megveszi, aki meg izgalommentes autózásra vágyik, úgyis itt köt ki. A Golf továbbra is a kompakt kategória alfája és omegája.
Bármelyik fotóra kattintva megnyílik a képgalériánk!
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu