Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Egyre nagyobb divat a hibrid, minden gyártó igyekszik felzárkózni. A Hondának ilyesmire nincs szüksége: ők gyártották ugyanis az első ilyen autót a kilencvenes évek közepén.
Az volt az Insight, aztán jött az új Insight, az úgynevezett mild hibrid hajtáslánccal, amit most egy az egyben átörökítettek a Jazz-be. Olcsó és logikus megoldás, ezzel pedig ők kínálják Magyarországon jelenleg a legkedvezőbb árú hibrid autót. Nekem nagyon tetszik a Jazz, és ezzel nem vagyok egyedül. A kategória legszerethetőbb autója, érdekes formai elemekkel. Messziről üvölt róla, hogy japán, elegáns és modern az űrhajószerű forma.
A Jazz azon ritka autók közé tartozik, amiről nem csak a reklám mondja hogy kívül kicsi, belül nagy. Már a rövid és tompa orr, a felfújt kasztni is árulkodik, hogy benn meglepetésben lesz részünk. És tényleg. Elöl és hátul is bőséggel van hely, egy Polo vagy egy Yaris a nyomába sem ér. És nem csak hely van, de ötletek is bőven, ahogyan azt már az előző Jazz-nél is megszokhattuk.
Kezdjük a dupla kesztyűtartónál vagy a vezető ülése alá rejtett benzintanknál. A hátsó ülések felhajthatók, így méretes dolgok állva is szállíthatóak. A 300 literes csomagtér átlagos, de egészen jól pakolható, a hibridség semmilyen kompromisszumot nem igényel. Az első ülések puha plüss huzata telitalálat, nagyon kényelmesen trónolhatunk. A középkonzol hektikus, de gyorsan átlátható, a műszerek kék és zöld színben pompáznak, akár egy esőerdő, amit épp megmenteni készülünk. A Jazz van akkora, hogy jó szívvel ajánlható családosoknak is. Nincs is talán jobb alternatíva azoknak, akik egy autóval rohangálnak napközben a városban és ugyanezzel viszik a telekre a családot.
A hibrid kategória egyébként vitathatatlanul a Toyotáé, akik sok modelljüket kínálják ilyen hajtáslánccal. Az ő rendszerük annyival jobb, hogy a nagyobb teljesítményű akkumulátorok miatt az autók képesek (rövid időn át) csak elektromosan, teljes csendben haladni. A Honda rendszere egyszerűbb és olcsóbb. A Jazz esetében egy 1,3-as benzinmotort kombináltak egy 14 lóerős elektromotorral, így összesen 98 lóerős teljesítményt generálva.
Mindenki azt kérdezgeti, hogy mennyit fogyaszt? Hát kérem, keveset és sokat egyszerre. Ötliteres átlag jött ki az út végére, szinte csak városban használva, de nagyon sok múlik a lábunkon. Éppen ezért találták ki a zseniális színváltós műszerfalat. Alapállapotban és spórolósan vezetve a sebességmérő zöld színben pompázik, amint felkúszik a fogyasztás, úgy válik világoskékké, majd sötétkékké. Gyakorlatilag az úton tartva a tekintetünket is folyamatosan tudjuk, mikor járunk „tilosban”. Az 5 liter tehát 5 liter, egy teljesértékű benzines autótól kiváló eredmény, az alapverzió ugyanilyen körülmények között 6 litert tud, a világot tehát nem mentjük meg a hibriddel sem. Százrra 12 másodpercnél is több idő kell, gyorsulás tehát nincs, de valahogy mégis találni erőt, ha a gázra lépünk. Ilyenkor felpörög a motor, hangos vinnyogással adja tudtunkra, hogy ezt nem kéne, így nem használunk a járókelők tüdejének.
Hibridet vezetni a világ legegyszerűbb és legkényelmesebb dolga. A váltót D (azaz drive) állásba húzva, csupán a gázt és a féket kell taposni – és kész. A fokozatmentes váltónak köszönhetően nincs rántás, lassan gurulva a benzinmotor automatikusan leáll, és ha lelépünk a fékről, azonnal és elképesztően finoman újraindul.
Szép, jó, kényelmes – de vajon megéri-e? Nagyjából 600 ezer forint a hibrid rendszer felára: ha egyliteres fogyasztásbeli eltéréssel számolunk, úgy 160 ezer kilométer után térül meg.
A piac egyértelműen legszerethetőbb autója a Jazz, senkit sem hallottam még, aki szidta volna. Az alapváltozat már 3,3 millióért elvihető,a kínálat csúcsán a hibrid áll a 4,9 milliós listaárral. Kevés egy hibridért, sok pénz egy kisautóért. Kétgyerekes, környezettudatos családoknak a városbanviszont tökéletes.
Bármelyik fotóra kattintva megnyílik a képgalériánk!
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu