Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A Peugeot a modellciklus felénél kötelező frissítést a 308 esetében úgy oldotta meg, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. Az autó maradt ugyanaz, mégis adtak rá okot, hogy legyen körülötte néminemű hírverés.
Erényei nem változtak, ahogyan a kifogásoltak sem oldódtak meg. A lámpákon finomítottak, a hatalmas száj kisebb lett, de nem egyértelműen szebb az elődjénél, csak más. Meg lehet különböztetni, észre lehet venni, hogy valami megváltozott. Ebben a felső két felszereltségi szinthez járó LED-es menetfény segít leginkább, ami az autóipar új Lexus-lámpája. Bár ez nem öncélú divatozás, városi forgalomban hasznos segítség, hogy észrevegyenek. A hátsót próbálták sportosra venni, de sem a hevenyészett krómcsík, sem az álkipufogók nem jönnek be. Könnyebb is lett 25 kilóval, ez biztosan eredményez pár százalékos javulást a fogyasztásban.
A belső a világos kárpittal egészen barátságos, én kisgyerekkel is simán kérném – maximum évente egyszer kitisztíttatom, nem? Nagyok a 308 üvegfelületei, kitűnően kilátni mindenfelé, a hatalmas üvegtető rengeteget segít a téli depresszió legyőzésében is. Tágasság tekintetében nincs szégyellnivalója, elöl-hátul remek a helykínálat, 4 személynek ideális autó. Az anyagok lehet, hogy újak, de én ugyanolyan puhának láttam, mint azelőtt. A műszerek szépek, de napfényben ugyanúgy csillognak, s idegesítő, hogy egy párfilléres USB csatlakozót még mindig nem sikerült belerakni. Tényleg írjak CD-t 2012-ben is?
A kormány a kezelőszervekkel kellemes utazás a kilencvenes évekbe. Valamilyen rejtélyes ok miatt ugyanis a Peugeot egyáltalán nem tesz gombokat a kormányra, minden kezelőszerv a kormányoszlop fülecskéire került, ehhez hozzászokni jónéhány ezer kilométer. Szerencsére az 508-asban már megtörték ezt a hagyományt, így joggal reménykedhetünk benne hogy a 309 (ha így hívják majd az utódot) tud majd ilyet is, bő egy évtizeddel a konkurencia után.
A motor, ahogy vártam – zseniális. Nem véletlenül közösködik a BMW is a franciákkal, tudják, hogy királyok dolgoznak a PSA-nál. Ennek megfelelően az 1,6-os dízel a maga 112 lóerejével minden szempontból kiemelkedően teljesített. Először is halk. Amikor meg nem az, kellemes, már-már sportos a hangja. Másodszor pedig meglepően jól viszi a 308-ast. A nyomaték már a Mariana-árok táján megjön, nyugodt tempójú úrvezetők egyesből máris válthatnak ötösbe. Jó, nem sportautó, de az autópályás előzésektől sem ijed meg és ez 99%-unknak elég is. E-HDI néven fut egyébként, amit elég buta módon mikro-hibridnek is neveznek, bár erről szerencsére kezdenek leszokni a PSA-nál. Ahhoz ugyanis semmi köze. Egyszerűen van benne egy start-stop rendszer, ami pirosnál leállítja a motort. Ezzel 6,3 literes étvágy jött ki, túlnyomórészt városban, rövid utakon. Országúton simán megcsinálható az 5 alatti fogyasztás, amire azért már elismerően bólogatott a családi kassza őrzője, a feleségem is.
A futóművet kevésbé éreztem kényelmesnek, mint az elődben, de ebben bizonyára szerepet játszottak az egyébként nagyon szép 16-os kerekek. Egy Astra vagy Focus után bizonytalanabbnak tűnik, hirtelen kanyarokban kiszámíthatatlan billegésbe kezd. Ahol igazán lett volna fejlődésre mód, az a váltó, de ezt kihagyták a programból. Ugyanúgy hosszú úton jár és nem mindig lehet egyértelműen eltalálni a fokozatokat.
Nem tudom megmagyarázn,i de valamiért vonzanak a Peugeot-k. Ezért aztán kissé elfogult vagyok velük. Nekem ez a jó hangulat, tágasság és világos belső sokkal többet jelent, mint egy sportfutómű vagy kihegyezett turbómotor. Nincs jobb, mint három hét depressziós téli szürkeség után elhúzni az üvegtetőt és utazás közben élvezni a napsütést. A 308 felvidított, ez pedig azonnal elfeledtette velem a hiányosságait. Most jut eszembe, lehet hogy direkt erre játszanak a francia mérnökök? Ha már nem tudnak tökéletes autót csinálni, terveznek olyat, amitől jó kedve lesz az embereknek! Én azonnal elfogadnám, kisgyerekkel persze leginkább kombiként.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu