Éheznek a diákok

Ötből három általános iskolai tanár számolt be arról, hogy vannak éhező diákjai, ráadásul sokuk úgy látja, a helyzet romlik. Az amerikai tanerők az iskolai étkeztetés átszervezését sürgetik.

Család-otthonKovács Réka2012. 09. 12. szerda2012. 09. 12.

Kép: Kecskemét, 2011. szeptember 05. Játék - tanulás, iskola. Fotó: Ujvári Sándor

Éheznek a diákok
Kecskemét, 2011. szeptember 05. Játék - tanulás, iskola. Fotó: Ujvári Sándor

A tanév kezdetével ismét reflektorfénybe került a gyermekéhezés, amely ellen életre hívott „No Kid Hungry” kampány kapcsán ezer általános iskolai tanárt kérdeztek meg arról, hogy szembesülnek-e éhező diákokkal az iskolában. Az eredmények szerint ötből hárman tapasztalják a problémát saját diákjaik körében, ezek nyolcvan százaléka szerint az érintett tanulók legalább heti egyszer éhesen mennek az iskolába. Minden második tanár elmondása szerint ezen gyerekeknek az iskolai étkezés az elsőszámú táplálékforrás.

A tanárok hangsúlyozzák, hogy az éhezés az iskolai teljesítményen is nyomot hagy: a tanulók nem tudnak az órán koncentrálni, ha korgó gyomruk köti le a figyelmüket. A problémára válaszul az oktatók igyekeznek mind nagyobb arányban tájékoztatni a szülőket az iskolai étkezési programokról, a rászorulókról tájékoztatni az iskolai programfelelősöket, de szükség szerint saját pénzükből is vásárolnak az éhes gyerekeknek ennivalót. Ez utóbbi megoldást a megkérdezett oktatók több mint fele alkalmazza. – olvasható az ELTE hírlevelében.

Elsősorban az iskolai reggeliztetésre kellene hangsúlyt fektetni, a tanárok többsége szerint egy kiadós reggeli nagyban hozzájárul a tanulás eredményességéhez, és így a gyermek nem csak jobban képes koncentrálni, de jobban is viselkedik.

A pozitív hatások ellenére sok gyerek nem él az iskolai reggeli lehetőségével: részben azért, mert nem érkeznek időben ahhoz, hogy a tanórák előtt legyen idejük megreggelizni, részben pedig azért, mert nem akarják magukra venni a „szegény gyerek” stigmáját azzal, hogy mások látják őket a támogatott reggelit fogyasztani. Az oktatók szerint ezt a negatív percepciót fel lehetne oldani azzal, ha minden iskolás kapna az iskolában reggelit, nem csak a rászorulók.
 

Ezek is érdekelhetnek