Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Újra a nőket célozza a kis Peugeot. Egész fegyverarzenálja van a gyengébbik nem megbabonázására.
A 206 hangos sikere annak ellenére letagadhatatlan, hogy műszaki szempontból nem volt egy műremek, és akkor még finoman fogalmaztam. De ez a vásárlóközönséget nem érdekelte, mert ők egy divatos és olcsó kisautót akartak. Nem kell mondanom, hogy ez a közönség elsősorban a gyengébb nem képviselőiből állt. Talán ez az oka annak hogy a 207-esnél elmaradt a tüzijáték. Felnőttesebb, unisex autót készítettek és ezzel sok rajongót elvesztettek. A Peugeot 208 megint inkább a nőknek szól és több szempontból is visszatér a 206-os filozófiájához. A legfontosabb, hogy jelentős súlycsökkentést sikerült elérniük, így a benzines modellek egy tonna alatt tudtak maradni. A kipróbált dízel is csak 1080 kilogramm, szemben a 207-es ugyanilyen motorral szerelt változatának 1253 kilós súlyához képest. Persze ebben az is benne van, hogy a hossza hét centivel rövidebb, ami jelentős méretváltozás. Érdekes, hogy a padlólemez és a tengelytáv változatlan, ami azt jelzi hogy itt azért spóroltak.
Kinézetre nem egyértelműen szép a 208 és itt az első probléma. Elölről próbáltak egy agresszív és mozgalmas orrot rászabni, de átestek a ló túloldalára. Feldolgozhatatlanul sok minden történik elől, a krómcsíkkal keretezett tátott száj az egyetlen biztos pont. Hátulról meg szerintem nemes egyszerűséggel ronda. Ez a kettős csápú amőba a Mégane kombin bejött, de itt valahogy nagyon nem állja meg a helyét.
Gyári elvárás lehetett, hogy belül nagyot kellene villantani és ezt meg is kapjuk. A 208-as belterén mindenki egyöntetűen csodálkozik, aki beszáll. Komoly újítás, hogy a műszerek a kormány fölé kerültek, nem a karimán át hanem felette kell elnézni. Az ötlet nekem tetszik, gyakorlati megvalósítása azonban problémás, mert vagy kényelmetlenül alacsonyra kell állítani a kormányt, vagy beletakar a műszerek aljába. Érezhették ezt a tervezőirodában is, mert a 208-asban üdvözölhetjük a világ legkisebb kormánykerekét, ami alig nagyobb mint a régi kétszázas, és egyébként remekül kézre áll a lapított forma miatt. A 208 után bármelyik autóba átülve úgy érezzük, hogy egy hullahopp karikát kell forgatnunk. A középre helyezett nagy érintőképernyőbe (felára 105 ezer forint) sok energiát fektettek és jól is néz ki a menürendszer, egyedül az érintés érzékelésében béna, nem olyan mint a modern telefonokon hanem mint a nyolc évvel ezelőtti Prius. Van egy szép nagy üvegtető is (felára 255 ezer forint) amihez jár egy kéken derengő hangulatfény is. Így együtt látványossá teszik a belsőt este. Az anyagok jók, a hely elfogadható, a rövidség miatt a csomagtartó csak 285 liter.
Az 1,6-os dízelmotor 92 lóerős alapból, de rendelhető 115 lovas változatban is. A kisebbiket próbáltuk és a tapasztalat az, hogy teljesen jól illik a 208-as karakteréhez. Kellemesen gyorsít, nem vág hátba, de jól fel lehet vele venni a város ritmusát. A 208-as start-stop elektronikája (minden dízelhez jár) annyira jól működik, hogy zárójelbe teszi a PSA büszkeségét, a 3008-asban debütált hibridrendszert is. Kiguruláskor már 30 km/h tempó alatt leállítja a motort és a BMW-Mercedes béna rendszereivel ellentétben ilyenkor minden (kormányszervó, klíma, hifi) elektromos rendszer működik. Villámgyorsan képes újraindulni és egy kis számláló méri hogy hány percnyi alapjárati benzinpazarlást úsztunk meg. A rendszer jótékony hatással van a fogyasztásra is, ugyanis teljesen mindegy neki a vezetési stílus városban fix 5,2 litert kér enni, városból kiérve pedig 5 liter a norma. A futómű és a váltó sajnos elég gyenge eresztés, előbbi nem kedveli az úthibákat, utóbbi pedig a váltásokat, ami azért lássuk be: baj. Az öt fokozat mindegyike jó hosszú úton és pontatlanul kapcsolható, ráadásul néha még recseg is.
A 206-os filozófiáját az árképzésnél is követték, a 208 a kategória egyik legolcsóbb autója, ellentétben az eltúlzott áron kínált 207-essel. A gyengébbik 1,6-os dízel a teljesen elégséges Active felszereltséggel és öt ajtóval 4,16 millió forint. Ennél még a gyalázatosan béna Opel Corsa is drágább, az egyébként pedig jó Polo és a Yaris is többe kerül.
A kis Peugeot mindent megtesz, hogy ott fogja meg a nőket, ahol meg lehet: a szívüknél. Külsőre sok, belsőre még több hölgynek be fog jönni, az ára pedig segít az egyébként nehéz helyzetben lévő gyártónak igazán versenyképessé tenni a terméket. A 208 így lehet racionális és érzelmi döntés egyszerre.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu