Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Végletekig személyre szabható, nagy és divatos az új Clio. És pont feleannyi lóerős mint amennyinek kinéz.
Szóval most tegye a szívére a kezét mindenki és mondja azt, hogy tetszett neki az előző Clio. Nem, az RS nem ér, a sima, mezei kis Clio. Merthogy szerintem elég lelombozó, unalmas és átlagos kocsi volt, felejthető élmény. Na, ez nagyon nagyot változott. Az új Clio izgalmasabb, mint egy Lázár János- Csányi Sándor párviadal és divatosabb, mint Bódi Sylvie a Story-gálán. De komolyan nagyon friss a dizájn, amit rengetegféle variációban kapható matricákkal és díszítőelemekkel lehet még egyedibbé tenni. Elölről a hatalmas Renault-jel (amit igény szerint rombusznak, de akár másnak is nézhetünk) dominál, de legjobban szerintem hátulról néz ki, a szűkre húzott lámpákkal. A LED-es nappali menetfény minden Clio-hoz jár, jó helyen van és menő cucc mostanában. Haezt a konkrét autót nézzük, rengeteg mindenen megakadhat a szemünk. Vannak fényes, fekete műanyag betétek mindenfelé, fekete kerekek, fekete tükrök és küszöbök, mindenféle matricák és egy méretes szpojler is. Nem véletlenül kérdezgette mindenki, hogy mit is tud. Hát, kérem 90 lóerőt és 135 Nm nyomatékot, de erről még később.
A forma nagy hátránya, hogy a körbekilátás erősen korlátozott, radar nélkül, konkrétan öngyilkosság megvenni a Clio-t, annyira semmit nem látni tolatásnál. A helykínálat viszont pazar, a Clio már bőven elérte a kompaktok egy évtizeddel ezelőtti méreteit. Érzésre ez a legnagyobb „kisautó” jelenleg és ezt főleg a 300 literes csomagtartónak és a kényelmes hátsó traktusnak köszönheti. Nemcsak kívül, de belül is millióféle dekoráció közül válogathatunk, ezek jellemzően néhány tízezres tételek. A mi autónkban a váltó körül, a szellőzőkön és a kormányon is színes, műanyag betét volt, ami látványnak kitűnő, de azért elég könnyen megcsúszik rajta a kéz. Elöl ülni jó dolog, leszámítva néhány kellemetlen anyagot itt-ott. A központi nagy méretű érintőképernyő nagyon szuper. Gyors és egyszerű, mint egy Iphone és a grafikája is nagyon szép, teljes természetességgel kezeli a Bluetooth kapcsolatokat és a pendrive-okat.
Az első meglepetés, hogy ez nem valami sportverzió, hanem egy mezei Clio az új Energy TCe motorral. A következp meglepetés az, hogy a 900 köbcentis, turbós, háromhengeres benzinmotor teljesen jó társ a hétköznapokban. Nem sokkal hangosabb egy négyhengeresnél, a 90 lóerő kellemes, ha nem is élvezetes gyorsulást tesz lehetővé és egész takarékos is. A motorhoz alapáron jár a start-stop funkció és a kapcsolható ECO mód, amikor csökkentett nyomatékot és érzéketlenebb pedálokat kapunk. Városban 7 körül, autópályán simán 6 alatt fogyaszt, de nagy baja a hatodik fokozat hiánya, mert úgy nem vallana szégyent autópályán sem. Így 130-nál már kicsit zavaró a magas fordulat.
A feszesre hangolt futómű miatt városban egy hajszállal jobban ráz, mint kéne, cserébe szépen és stabilan lehet vele kanyarogni. A kormány nekem túl steril, sok visszajelzést nem ad az útról. Ahogy minden Renault, ez is átlagon felüli biztonsági arzenált és 5 év garanciát kínál, ami megnyugtató érv mellette.
Egy mérettel feljebb sem vallana szégyent a Clio, nemcsak városba, de autópályára is simán ajánlható ezzel a kis motorral. Rettenetesen jól elférni benne, divatos, trendi kis kocsi. Ezzel a felszereltséggel 3,8 millió az ára, ez nagyjából a paletta közepe. Az alapár 3 millió, a teteje 5, valahol itt vannak a konkurensek is. Mindent tud, amit egy mai fiatal (akár fiatal család) elvárhat egy autótól. Nagy kár, hogy nálunk kevés olyan huszonéves van, aki az első fizetésétől számított 5 éven belül megengedhetne magának egy új autót.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu