Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Az új 2008-as tulajdonképpen egy SUV-nak sminkelt 208 kombi. Mi átláttunk a szitán, de még így is szerettük.
A divat az divat, márpedig a franciáknál az ilyen badarságok mindig is sokat nyomtak a latba. A divat mostanában pedig a mindenféle kategóriák eleszjúvísítása, ha értelmezhető ez a kifejezés. Tehát mi a nagy ötlet? A 208 kombit felejtsük el és legyen helyette egy kicsit terepjárós, kicsit férfias, de azért még mindig érezhetően nőknek készülő, jól pakolható kocsi. Így jött létre „új” modellként a 2008, ami azért valahol mélyen egy 208 kombi. Igaz, hogy van a hátsó traktus felett egy megosztó púp, rengeteg króm és műanyag elem, na és persze emelt hasmagasság. A barna szín illik hozzá és a sok csillogó-villogó részlettel vonzza a tekinteteket rendesen.
A belső ugyanaz, amit már a 208-asban is megszokhattunk (?). A kézifék új és mondhatom hogy gyönyörű, jól kézre eső, bőrözött tárgy lett belőle. A hely elöl elég, hátul meg kisautósan szűkös, viszont a csomagtartó nagy, 350 literes és remek jól pakolható. Szóval anyuci, 1-2 gyerek meg miegymás kitűnően befér, de öt felnőtt nem fog elmenni vele a francia Riviérára. Az anyagok kiválóak, nyilván az alapverzió nem ilyen gazdagon megművelt, de itt minden puha, sok a bőr, mindennek jó az érintése. Két USB bemenet van, ami ritkaság, de nagyon jól tud jönni, ha mondjuk zenehallgatás mellett még telefont is töltenénk, a középső nagy érintőképernyős cucc meg egész jól mutat. A menü logikájában van néhány bukfenc, de a kategóriában ez így akkor is átlag feletti.
Egy nagy üvegtető mindig jó, ezt meg ráadásul körbederengi egy kékes izé, amit a menüből lehet állítani. Engem az ilyen hülyeségekkel mindig meg lehet venni kilóra, ez is tetszett. A viccesen kisméretű kormányt annyira megszerettem a hét végére, hogy azon kezdtem el gondolkozni, hogy most ez a kormány a kicsi vagy igazából minden más kormány nagy? Jó a fogása is, de nekem továbbra is zavaró, hogy vagy kitakarja az órák egy részét vagy kényelmetlenül alacsonyra kell állítani. Szóval van hátránya is az egyedi, magasra tett műszeregységnek.
A PSA dízeljei mostanában az élvonalban vannak, ez az 1,6 HDi is remekelt. Szeretem a nevét, mert jól szemlélteti, hogy nem egy durva, karcos, érces, darálós dízelről van szó, hanem egy puha, finom valamiről. Ha nem is hhhhhh a hangja, de legalább hrhrhrhrhr, és semmiképpen sem az általános dízelekre jellemző krkrkrkrkr. Az erősebb változat 115 lóerős és épeszű keretek között elég, egyedül nagy sebességnél, autópályán fogy el belőle a kraft.
Nem tudom mennyit dolgoztak a hangszigetelésen, de valami csodát műveltek. Ritkán ül az ember ennyire csendes dízelautóban, ami már-már a benzineseket idézi a decibelek tekintetében. Ha ehhez hozzátesszük a világ legkifinomultabb start-stop rendszerét akkor érthető a lelkesedés. De komolyan, egy start-stopos dízelautóban általában hosszasan szokni kell az indításkori röffenést, amibe az autó minden porcikája beleremeg. Itt meg? Mint egy hibridben, oda kell figyelni, hogy tudjuk mikor indul be az autó. A hatsebességes váltóval és ezzel a csoda-startstoppal együtt elég spórolós, mi 5,3 litert mértünk gyakorlatilag csak városban, sok dugóval, sok próbálgatással. A realitás simán lehet öt liter nagy átlagban, ami szép eredmény.
Vezetni egyébként is jó, a kormány- és gázreakció villámgyors, még némi visszajelzést is kapunk és puhán, de biztosan lehet vele venni a kanyarokat. Pár nap kellett mire észrevettem, hogy van egy funkcióválasztó tekerentyű is. A hivatalos neve Grip Control és mindenféle menő ábrák közül választhatunk, hogy például kaktuszok között, hóban-fagyban vagy hegyen akarunk-e közlekedni. Ami kár, hogy ez csak a kipörgésgátlót programozza át - négykerék-hajtás nyilván nincs – így valódi értelme nem sok van. De mindegy is, mert ezzel az autóval ha meglátnak egy kaktuszt akkor mindenképp forduljanak meg és Range Roverek után se menjenek be a susnyásba. A 2008 csal, mert másnak mutatja magát, mint ami, mégsem tudtam rá egy percig sem haragudni.
Ezt a Peugeot-t mindenki a kisméretű crossoverekkel, vagyis az SX4-gyel, vagy a Juke-kal hasonlítja. Szerintem viszont az igazi versenytárs a Clio kombi vagy a Fabia kombi, mert végtére is a 2008 is csak egy erősen feldíszített kombi. Viszont fényévekkel izgalmasabb, igényesebb és finomabb azoknál, aminek meg is kérik az árát. A szokásos két-háromszázezres kombifelár helyett itt hétszáz-kilencszáz ezer a különbözet. Az alapár az 1,2-es benzinessel 3,8 millió, a csúcs pedig az általunk is próbált dízel Allure felszereltséggel 5,67 millióért listaáron. Olcsóbb választás van, csinosabb és igényesebb aligha.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu