Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Hét személyt, viszonylagos kényelemben, viszonylagosan kevés pénzért. Ezt tudja az Evalia, nem véletlenül csinálja majd ezt hivatalból is.
Az idei évtől kezdve folyamatosan cserélik le a new yorki taxikat, mind a 13 000-et. És, hogy mire? Hát erre az itthon gyakorlatilag ismeretlen NV200 Evalia típusra. Így már ugye hogy érdekesebb, az egyébként ásítóan unalmasnak tűnő teherszállítóból lett egyterű? Mert valamit biztosan tudhat és tud is. Gyakorlatilag csak a Dacia kínál még 7 személy kényelmes szállítására is alkalmas autót, aminek még csomagtartója is marad, mindezt öt millió forint alatt, ráadásul egész rendesen felextrázva.
Az Evalia egyébként jellegzetes japános formavilágot kapott, elvékonyított hátsó ablakokat, felhúzott cicaszemet. És csak a távol-keletiek erőltetik ezt a keskeny kasztnit a viccesen apró (14 ’’) kerekekkel ami így elég könnyen felismerhető formavilágot eredményez. Tolóajtók vannak, ami nagyon praktikus dolog, az ötödik ajtó viszont gigantikusra nyílik, garázsban a falhoz állva esélyünk sem lesz kinyitni. Az ablakok pedig fixek, csak az első kettőt lehet lehúzni, de legalább a hét üléses verzióhoz jár a hátsó klíma egység.
A műszerfal és úgy egyébként minden forma és anyag kicsit teherautós, de egyáltalán nem barátságtalan. Egyedül a kormányt nem tudtam megszokni ami Ikarus buszokat megszégyenítő szögben áll. Vagyis míg az alja az ölemben van, a tetejét meg nyújtott kézzel sem érem el. A rádió kicsit dobozhangon szól, de az eggyel jobb felszereltséghez opcionálisan elérhető a jobb hifi, érintőképernyős navigációval és még egy csomó mindennel együtt IT csomag néven 148 ezer forintért.
Érdekes, hogy belülről annyira nem is keskeny. Elöl persze kényelmes, magasan ülünk, jó magasan van a váltó is, de a második sor sem rossz. Itt három ülés van és ha azt mondom, hogy elfér rajta egymás mellett három gyerekülés akkor a családosok rögtön tudják, hogy ez komoly teljesítmény. A hátsó sor egyébként feláras (247 000 forint), de az itt elhelyezett két ülés felnőtteknek is kényelmes. És még ilyenkor is marad sok hely a csomagoknak, vagy akár babakocsinak. A hátsó laprugók lehet, hogy hasznosak ha két tonna cementet szállítunk, de embertranszport esetén megbocsájthatatlanok. Az első sor oké, a másodikban már kicsit ráz, de a harmadik sorban egy átlagos fekvőrendőr is eredményezheti azt, hogy az ott ülők a tetőbe verik a fejüket. Lehet viszont ide-oda hajtogatni az üléseket, a hátsó sort például fel lehet madzaggal lógatni az oldalfalra a második sort meg előre billenteni. Ilyenkor kapunk 3 köbméter helyet, vagyis vihetünk hűtőt, mosógépet, 60 incses plazmatévét. Akár egyszerre.
Az 1,5 dCi motor sokszor, sok helyen bizonyított, rosszat nem nagyon lehet róla mondani. 110 lóerős, ezzel elég magabiztosan mozgatja az Evaliát és ahhoz képest, hogy ez egy kisteherautó a zajártalomra sem lehet panasz. Bár a központi számítógépet nem sikerült úgy beállítanom, hogy nagy átlagot mérjen a fogyasztásnál (minden indulásnál nullázódott), tankolás és rövid számolgatás után kiderült, hogy 6 liter alatt fogyasztott. Zömében városban, rövid utakon, hidegen, gyakran sok emberrel. Le a kalappal. A váltó jó helyen van és nagyon díjaztam, hogy van rajta hatodik fokozat is, így megfelelően rövidek az elején a fokozatok, lehet kellemesen, dinamikusan gyorsítgatni.
A dízel alapverzió ára 5,3 millió a benzinesé 4,9. Ez a felszereltség is tartalmazza a legtöbb szükséges extrát, a klímát, a zenét, a tempomatot, de még az ülésfűtést is. Ennyiért az Evalia egyértelműen jó vétel még úgy is, hogy valódi célszerszám és érezhetően munkagépnek készült. De ha New York-ba jó lesz taxinak, akkor számíthatunk rá, hogy sokszázezer kilométerre és évtizedekre lett tervezve.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu