Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A Leon jól megmutatja, hogy alig 1000 kilométer távolság micsoda különbségeket rejt Európán belül.
A hangos Volkswagen sikerek mellett kevés szó esik a konszern talán egyetlen kudarcáról, a spanyol Seat-ról. A márka évek óta bajban van, 2005 óta alig volt olyan esztendő, hogy ne lett volna veszteséges. Persze úgy spanyol a Seat, ahogy a Skoda cseh, szóval leginkább semennyire, mert ez is csak egy kiegészítő márkája a mindenható népautónak. A felállás persze az, hogy mindennek az origójában a VW áll, minőségben és presztízsben az Audi, praktikumban és ár/érték/hely arányban a Skoda brillírozhat. A Seat meg az a márka lenne amelyikben érzelmek vannak, nem véletlen a szlogenjük is: auto emócion. Illetve most nézem, hogy már nem is, hanem enjoyneering, ami ugye azt fejezi ki, hogy a mérnökök azért dolgoznak, hogy mi élvezzük a végeredményt (vagy, hogy ők élvezzék a munkát?). Talán nem véletlen a szlogenváltás, ugyanis érzelem az nem maradt sok a mai Seatokban, erre pedig a legfrissebb példa a Leon.
Pedig nem néz ki rosszul a Leon, határozottabb, pengébb a Golfnál. Merthogy tulajdonképpen a két autó ugyanaz, ahogy a méretgazdaságosság elve megköveteli. De ez a szögletes formavilág, ezek az ívek és sarkok sokkal inkább németessé teszik, mintsem egy latin táncossá. Aki érzelmeket akar, aki egy német technológiával felvértezett Alfára vágyik az csalódni fog, itt nincs izgalom, szenvedély, érzelem.
Ezt érzem a nyitógomb megnyomásakor is, amikor felvillannak a kategóriában először (még a Golfhoz és az A3-hoz sem kérhető) opcionálisan rendelhető teljes LED-lámpák elöl-hátul. Namármost ennél németebb dolog nincs, mint a xenonnál is ridegebb, hidegebb és fehérebb fényű diódás ionágyú. A fényük egyébként nagyon egyenletes, erős és szép, a fogyasztása ugye alacsony, az élettartama hosszú. Mondjuk azért kérdéses, hogy a 420 ezres felárat megérik-e, de az biztos hogy sok szempárat fogunk vonzani velük.
Bent is németes a rend, de azért kicsit mozgalmasabb a középkonzol. A műszerek fehér-pirosban ragyognak, mint az Audinál, de az anyagminőség azért inkább Skoda szintű. A sok fekete felület kicsit unalmas, még jó, hogy van ez a középső kijelző, amivel lehet játszani. Érintős és szép, logikus a felépítése, jól lehet használni. A hely átlagos, nekem fura módon a Golf tágasabbnak tűnt, de lehet hogy csak a gyászos kárpitszín nyomja össze a teret. A csomagtartó ugyanúgy 380 literes, mint a Volkswagennél.
Sok helyen használt, bevált motor az 1,6 CR TDI, itt az erősebbik, 105 lóerős változat szolgált. Ennek ellenére kellőképpen erős, már alacsony fordulatról is húz, jól lehet vele együtt élni. Kár, hogy egy kicsit hangosabb a kelleténél, ez főleg álló helyzetben volt zavaró, start-stop rendszer meg nem járt ehhez az autóhoz.
A 4 literes gyári fogyasztási ígéret után mellbevágó volt, hogy az első tankolás utáni osztás-szorzásnál 9 liter körüli eredmény jött ki. Igaz, hogy csak városban és általában dugóban, de ez nem normális, ugyanez a motor, hasonló kasztnikban fogyasztott már 6-ot is városban, szóval lehetséges, hogy ezzel a konkrét példánnyal volt valami. Hosszútávon, autópályán aztán kisimult és lement az átlag hat liter körülre, viszont itt meg zavaró és érthetetlen a hatodik fokozat hiánya, amivel ugye még takarékosabb lehetne autópályatempónál.A futómű jól sikerült, de ez nem meglepő. Feszes és jó partner a sportos kanyargásban, de nem okoz neki különösebben nagy problémát a fekvőrendőr és a kátyú sem. Természetesnek tűnik, mikor az ember vezeti, de kevés gyártó tudja eltalálni a pontos mértéket.
Nincs baj a Leonnal, hiszen tulajdonképpen egy Golf, ami kicsit szebb és kicsit olcsóbb. De mégis van vele baj, mert nem nagyon tudom kitalálni, kinek is készülhet. A klasszikus Golf-vásárlóknak ugye nem jön szóba, aki a szívére hallgat, az vesz egy franciát, de még inkább olaszt. Aki meg olcsóbban szeretne VW-technikát kapni annak ott a Skoda. Ráadásul a Seatok értékvesztése is komolyabb, mint a másik három márkáé. Ez az autó, így most akciósan 6,2 millió, egy Octavia szintén, de az nagyobb, egy Golf olyan 6,8 lenne, viszont az meg Volkswagen. Valódi érv nem nagyon szól mellette, de aki mégis megveszi, nem tud hibázni.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu