A hó sem állíthatta meg a Fradit - fotók
origo.hu
Minden összejött ahhoz, hogy nagyot alakítson a Kia. A forma, a minőség és az ár is. De ezt a motort gyorsan felejtsék el.
Először a minőség lett élvonalbeli. Aztán a paraméterek, lóerők és centiméterek is. Utolsó felvonásként pedig a dizájn lépett oda, ahol a japánok vagy az európaiak vannak. Kíváncsi vagyok mikor jön el az ideje annak, hogy saját luxusmárkát indítsanak a Lexus vagy az Infiniti mintájára. A lényeg az, hogy a második generációs Cee’d és különösen az Optima nagyon meggyőzőek voltak. Most meg itt a Carens, amivel feltették az i-re a pontot.
A Carens itthon nagyon nincs benne a köztudatban pedig több mint tíz éve kapható ilyen néven Magyarországon is a Kia egyterűje. Eddig nagyon távol-keletinek, butának és semmilyennek nézett ki. Különösen ha mellé állítjuk ezt az újat, ami az egyik legjobban sikerült egyterű a jelenlegi piacon. A kategóriára korábban nem volt jellemző hogy fontos a külső, de az utóbbi időkben mindenki menőséget próbál rajzolni ezeknek a családi csapatszállítóknak. A Zafira, a Picassok vagy mondjuk az Corolla Verso is igyekszik jól kinézni, de a Carens-nek ez nagyon sikerült. Leginkább egyébként az S-Max-ra hasonlít, de nem annyira hogy bántó legyen a dolog. Ráadásul annál finomabb és lágyabb, de valahogy az összkép mégis sportos. Nem tudom hogy csinálják, de ez az új dizájnvonal nekem nagyon bejön. Itt is megvan a tigrisorr és a hosszúra nyújtott fényszóró, de maga a forma nagyon tömör, első pillantásra az szaladt ki a számon, hogy nagyon egyben van. Az, hogy magas csak mellette állva látszik ez pedig szerintem a legnagyobb dicséret a tervezőknek. Mert úgy csináltak egy értelmes családi autót, hogy ránézésre egy sportos, hosszú és dögös kocsit látunk.
Nem mondanám unalmasnak a belsőt, de azért távol van a franciák jópofa űrhajós kinézetétől vagy a Volkswagen józan letisztultságától. Ötletből sincs túl sok, de az alap dolgokat azért tudja. Vannak tárolórekeszek és pohártartók meg felhajtható asztalka. Sőt, hátra is rendelhető ülésfűtés, ez azért nagy szám. A kormány iszonyatosan tömött, de egy idő után megszokható és a fogása is egész kellemes. Ráadásul (szintén felárasan) fűthető a bőrkormány, ami rettenetesen kellemes így december környékén. Minden új Kiában megtaláljuk a szervóerősség-állító gombot és az USB-t is, amit tulajdonképpen ők honosítottak meg az autóiparban.
Hét személyesnek szűkös lehet, a Carens öt üléssel az igazi. Ilyenkor van egy jól pakolható 500 literes csomagtartó és öt különálló ülés. A hátsók egyenként tologathatóak sínen és két méretes gyerekülés közé befér még egy kisebb termetű felnőtt is egész rendesen. Aki Carens-en gondolkodik az jó eséllyel családos, aki meg családos az valószínűleg találkozott már a problémával, hogy valakinek be kell huppannia hátra, a gyerekek mellé. Itt megteheti.
A motorpaletta legésszerűtlenebb választása a kétliteres szívó benzines, a hagyományos automataváltóval megbolondítva. Sok fantázia nincs benne, de mondjuk 166 lóerős teljesítményét tövig nyomott gázpedálnál simán el lehet hinni. Persze nagy nyomaték nincs, meg lódulás, de azért magasabb fordulatszámtartományban jól húz. Gondoltam, hogy sokat fog fogyasztani és nem is csalódtam: 12 literes átlagot tudott. Igaz, városban, télen, rövid utakon és sok kényelmi extrával. Autópályán nagyjából tízet kér enni, szóval ez a változat csak céges benzinkártyával rendelkezőknek lehet ideális. Ha azt mondjuk a minőség japános, akkor a vezetési élmény németes. Stabilan és csendesen fut a Carens és semlegesen viselkedik éles kanyarokban is, ahol minimálisan dől csak meg. És sehonnan nem jön egy pisszenés sem, bíztató dolog egy közel húszezret futott tesztautóban, amit jó eséllyel nem nagyon kíméltek.
Általában arra panaszkodunk, hogy jó a Kia, de meg is kérik az árát. Ez a Carens esetében csak félig igaz. A Carens alapára az 1,6-os benzinessel 4,7 millió, a dízellel 5,4, ezzel a nagy benzinessel meg 5,5, de ez utóbbi esetben már a felextrázott EX változatot kapjuk. Esetünkben még 300 ezer az automata váltó, 450 ezer a navigáció a tolatókamerával (ez utóbbi irreálisan drága), meg ez meg az és máris 8 millió a tesztautó ára, ami sok. Az igazság az, hogy csak dízellel venném a Carenst. Az az 1,7-es CRDi motor jól sikerült és takarékos is és 6 millió alatt kijön egész jól felszerelve. Versenyképes ár egy jól sikerült egyterűért, ahol nincs DE.
origo.hu
metropol.hu
life.hu
hirtv.hu
delmagyar.hu
nemzetisport.hu
origo.hu
mandiner.hu
mandiner.hu
borsonline.hu
origo.hu