Ahogy melegszik az idő, egyre kevesebbet takar a ruha, sőt fenyegetően közeledik a fürdőruhaszezon is. Sürgősen meg kellene szabadulni néhány felesleges kilótól – döbbennek rá sokan a tükör előtt.

Hozza a formáját!

Különböző fórumokon számos csodamódszerrel kecsegtetnek, de ne dőljünk be a szupergyors fogyást ígérőknek: a radikális diéták hosszú távon nem csak egészségtelenek, de eredménytelenek is. Fogyókúrával csak a legkitartóbbak képesek megszabadulni a felszedett túlsúlytól, ám a koplalásba hamar bele lehet fáradni, s előbb-utóbb a szervezet is elgyengül. A siker ezért többnyire csak átmeneti, aztán a kúra végeztével gyorsan visszalopakodnak a kilók.

A táplálkozás-szakértők szerint a fogyásnak egyszerű a titka: több kalóriát kell felhasználni, mint amennyit beviszünk. Az egészséges, azaz nem gyors súlyvesztéshez – ami heti 0,5-1 kg – elegendő, ha a korábbiakhoz képest 500 kalóriával kevesebbet fogyasztunk el naponta, ügyelve arra, hogy a napi összes bevitel ne legyen 1200 kalória alatt. Aki helyesen diétázik, a kalóriák számlálásán túl általában a proteinek, zsírok és szénhidrátok egymáshoz viszonyított mennyiségére is odafigyel, ám sokan hajlamosak megfeledkezni a vitaminok és az ásványi anyagok pótlásáról. Az egészséges fogyókúrában jó szolgálatot tesznek az egy-egy étkezést kiváltó fehérjeporok, amelyek pótolják a vitaminokat, az ásványi anyagokat, továbbá az anyagcsere-fokozó vagy zsírégető hatóanyagú étrendkiegészítők. 

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.