Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
E heti témáink: a hidrogénüzemű járművek és a férfiak változatlan testmagassága.
Háromezer kilométer hidrogénnel
A hidrogént sokan a jövő legfontosabb energiahordozójának tekintik a közlekedésben. Erre nézve biztató kísérletek folynak szerte a világon, és megszülettek a hidrogénüzemű autók első típusai. Napjainkban tart a tökéletesítésük, hogy, mihelyt a gyártók elérkezettnek látják az időt, sorozatgyártásukat is megkezdhessék. A 170 kilogramm súlyú Hysun 3000 típusjelű, együléses autó újabb előrelépés ezen az úton. A tervezői által hétköznapi használatra szánt gépkocsi kilométerenként mindössze 1,1 gramm hidrogén fölhasználásával tette meg a Berlin és Barcelona közötti háromezer kilométeres távolságot. A próbaúton a hidrogén olyan hatásfokú üzemanyagnak bizonyult, mintha száz kilométeres távot két deciliter benzinnel tenne meg az autós hagyományos üzemelésű gépkocsival. A hidrogénüzemű autó legnagyobb sebessége nyolcvan kilométer volt óránként.
Nem nőtt a férfinép magassága
Mindmáig az a nézet tartotta magát a kutatók körében, miszerint a középkorban alacsonyabbak voltak a férfiak, mint napjainkban. Erre abból a föltevésből következtettek, hogy az átlagmagasság szoros összefüggésben áll azzal, hogyan tudják kielégíteni az emberek az alapszükségleteiket. Mivel a középkor férfinépe gyakran igen ínséges körülmények között volt kénytelen leélni az életét, ezért alacsonyabbra is nőtt. Richard Steckel professzor, az amerikai Ohio Állami Egyetem kutatója nem a föltevésre hagyatkozott, hanem saját méréseire. Több ezer brit, norvég, dán és svéd ásatásokból előkerült IX. és XIX. század közötti csontváz adatait vetette össze. Kiderült: a korai középkorban élt észak-európai férfiak ugyanolyan magasak voltak, mint a ma Amerikában élő leszármazottaik.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu