Szobrozó utazók

"Kár volt ezt a járatot megszüntetni, mert bizony sokan utaztunk vissza vele vasárnaponként a főiskolára, egyetemre. Volt olyan nap, hogy fürtökben lógtunk a kocsikban; ülőhely persze semmi" - a Székesfehérvár-Sárbogárd között haladó 38418-as számú személyvonatban a legtöbben ezt hangoztatták vasárnap este, amikor arról beszéltek, hogy a MÁV megszüntette a Pécs-Győr közötti közvetlen, átszállás nélkül közlekedő sebesvonatot.

EgyébB. Tóth Máté2004. 12. 17. péntek2004. 12. 17.
Szobrozó utazók


A négy műszakis fiú a Mór melletti Pusztavámról vágott neki az ismeretlennek.
- Eddig úgy volt, hogy Mórig levittek bennünket, aztán 19 órakor felszálltunk, és utaztunk egészen a végállomásig. Most meg vagy el kell indulnunk korábban, vagy anyuék lehoznak bennünket kocsival Székesfehérvárig, ahonnan a személyvonat indul. Ez történt most is - mesélte egyikük.
Társa így kommentálta:
- Elhiszem, hogy általában kevesen vannak ezen, de nem vasárnap este. Jöjjön le valaki, és nézze meg, mennyien utaztunk.
A csapat aztán Sárbogárdon leszállt, s a szebb napokat is látott vasúti váróban kis kupaktanács alakult ki, mindenki próbált tájékozódni: mikor indul a vonat Pécs felé. Végül 20.20-kor megérkezett a 808-as pesti expressz. Negyedmagammal egy jéghideg kocsiba kerültem.
- Persze, elromlott a fűtés - tájékoztatott készségesen a kalauz, s hozzátette: a többi kocsiban meleg van ám.
Ott egy Kaposváron tanuló móri színésznőjelölt a "szegény győrieken" sajnálkozott.A busz sem lehet alternatíva. Győrből indul délután háromkor két autóbusz, de már akkor tele vannak. S mivel mindenki Pécsre utazik, Fehérváron már nem érdemes megkísérelni a felszállást.
Pécsre érve egyesek szitkozódtak, mások csak lemondóan legyintettek, mondván: "Megint lekéstük az Uránvárosba tartó 21-es buszt." A harmadéves bölcsész, Ági a hidegben szobrozva megosztotta velem tapasztalatait:
- A közlekedést úgy tervezik, hogy véletlenül se érj el időben oda, ahova szeretnél. Ha a vonat késik, akkor a busz már nem várja be.
- Összesen 450 aláírást gyűjtöttünk a vonatjárat visszaállításáért, az íveket anyukám küldte el a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumba - mondta, már a Szántó-kollégiumban, a székesfehérvári Szabó Hajni. Ő mesélte azt is, hogy a Pécs-Győr járaton a diákok rendszerint arra is fogadtak, ugyan mennyit késik a szerelvény, s novemberben sikerült csúcsot dönteni: a világítás és fűtés nélküli szerelvény öt és fél óra alatt tette meg az utat. Igaz, rendkívüli események miatt is: az előttük lévő vonat elütött valakit, Szakály-Hőgyésznél pedig a mozdony romlott el.
A Magyar Államvasutak sajtóosztályán a Szabad Földnek elmondták: a MÁV Rt. Igazgatósága határozata alapján - a teljes mértéknél alacsonyabb összegű állami költségtérítés miatt - forgalom-ésszerűsítést hajtottak végre járatokat törölve, amelynek mértéke eléri a tíz százalékot. Az ésszerűsítés alapvetően az alacsony kihasználtságú, veszteséges távolsági és regionális vonatokat érinti. Kérdéses járatunk átlagosan alacsony kihasználtsággal közlekedett, ezért nem indítják december 12-étől. A MÁV egyébként öt éve minden önkormányzatnak biztosítja az egyeztetés lehetőségét. Így volt ez idén is, de csupán néhány település képviselője vett részt rajta. Visszajelzés pedig akkor - levélben - egyedül Nagyigmánd önkormányzatától érkezett.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek