Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A Suzuki a mi autónk – ezt minden alsó tagozatos gyerek tudja. Hazánkban csaknem félmillió Suzuki fut, s közülük van egy, ami után a kissrácok megfordulnak: a Swift Sport.
Kép: Suzuki Swift Sport autó kocsi Vékey Zoltán fotó: Németh András Péter
A hangja és a kinézete alapján a Swift Sport közelebb áll a legendás Suzuki sportmotorokhoz, mint a Splash-hez vagy az SX4-hez. Olyan tulajdonsággal rendelkezik tehát, amivel a többi modell nem: élvezetes.
Kívülről elegáns sportos csomagolást kapott. Igényes és diszkrét hátsó szárny, gyönyörű küszöbök, dupla kipufogó. Nem gondoltam volna, hogy ennyi ideig elnézegetek egy Swiftet, de ki kell mondanom: ez az autó szép. Sajnos mi még téligumival, dísztárcsával kaptuk, ami egyrészt ront az összhatáson, másrészt a vezetési élményből is elvesz. Egyébként gyönyörű 17 collos felnikkel adja a gyár, ami gyors kanyarokban több tapadást ad.
Bent is nagyon rendben van, a hangulat sportos, de nem puritán. Az ülések körülölelnek, s mivel Swiftben már mindenki ült, könnyen megtaláljuk, mi hol van. A méreteit nem nagyon kell ecsetelni: éppen elégséges csomagtartó és átlagos fej és lábtér jellemzi. A rakodóhelyekkel viszont nem voltak bőkezűek a mérnökök, a telefonomnak nem is találtam megfelelő helyet. A kulcsot csak magunknál kell tartani, az autó érzékeli, hogy a közelben vagyunk és a kilincsen található gomb megnyomására nyílik az ajtó. Indításhoz szintén nem kell kulcs, csak egy műanyag kart kell elfordítani és életre kel a motor. A bőrrel bevont kormány picit nagy, de remek fogású és a hifit is állítgathatjuk róla.
Elsőre nem hangzik soknak a 125 LE az 1.6-os motortól, mégis hihetetlen izgalmas a kis Suzukit vezetni – több napig tartott, mire rájöttem, miért. A titok a futómű és a hang. Hármasban 80-ig huzatjuk, a kipufogók gyönyörűen muzsikálnak, a feszes futómű miatt úgy érezzük, valódi versenyautóban ülünk, pedig még nem is léptük át az országúton megengedett sebességet. Ha az ember egyszer már kipróbálta 4000 fordulat fölött, többé nem fog nyugisan utazni, 3000 alatt elváltani, mert egyszerűen hallani kell azt a hangot, ami a 4-5 ezer környékén jön meg! Nem is baj, hogy nem erősebb, mert így még éppen uralható, átlagos képességekkel is jól elbírunk vele. A váltóval sem volt gond, de azért egy 6. sebesség bőven elfért volna, de így is pontos, élvezetesen használható szerkezet.
Azért akadnak bosszantó apróságok. Például az ESP gombot 8 (!) másodpercig kell nyomva tartani, hogy kikapcsoljon, ami szerintem abszurd. Minden Swift problémája, hogy a magas üléspozíció és a tető formája miatt nehezen lehet látni a forgalmi lámpát, ha megállunk előtte. No és még valami: az autó két személyes. Vész esetén beülhet hátra is két ember, de majommód gubbasztva, s már egy rövid út után is könyörgésre fogják: hadd szálljanak ki...
Mint tavasszal a legtöbb autógyár, a Suzuki is leárazta a termékeit. Így most 3,5 millió forintért egy élvezhető és a mindennapi életben is használható sportautót kapunk. Egyféle felszereltség létezik belőle, méghozzá a full extrás: kulcsnélküli indítás, digitklíma, hat légzsák, fűthető ülések, 6 hangszórós és kormányról vezérelhető mp3-as hifi, és a többi. Ennyi pénzért alkalmi vétel. Aki megveszi, nem fogja megbánni.
Kattintson bármelyik fotóra és megnyílik a képgalériánk!
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu