Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Három testvér – a Toyota Aygo, a Citroen C1 és a Peugeot 107 – szinte teljesen azonosak. Picit más az orruk, a hátsó lámpájuk, s mindegyik márka beletette a saját kormányát, de ezt leszámítva mindenük megegyezik, sőt 2005 óta egy helyen gyártják őket: Csehországban. A szupermini kategória oszlopos tagjai, nehéz közülük választani. Mi a kisoroszlánt próbáltuk, és bebizonyosodott, hogy mennyire nem franciás a Peugeot 107-es.
Kívülről persze az: a márka védjegyévé vált hatalmas száj zabálja a kilométereket, s a lámpák is felismerhetően „pözsósak”. A kicsiny forma legnagyobb dobása – a sarokba kitolt kerekeken kívül – az ötajtós kasztni. Illetve az öt az inkább csak négy, mert hátul csak a hátsó (ötödik), kitámasztható ablak hajtható fel, azon keresztül pakolászhatunk az igen szűkös csomagtérbe – lévé, hogy az autónak a hátsó ajtók mögött hirtelen vége szakad. Elöl teljesen jól és hátul is viszonylag kényelmesen el lehet férni, négy felnőtt hölgy a városban utazva nem panaszkodhat – s azért lássuk be, a 107-es elsősorban a nőket célozza, ízig-vérig feminin járgány.
A nagy kerek kilométeróra egyértelmű lopás a Minitől, de a tetején ágaskodó fordulatszámjelző (felára 16 ezer Ft) aranyos megoldás, ahogyan az is, hogy a külső fényezés színe visszaköszön a beltérben is. Tárolóhely van bőven, de én hiányoltam, hogy egyik sem zárható, vagyis nem tudunk elrejteni semmit sem a tolvajok elöl. Középen érdekes a szellőzőrendszer beállításának megoldása: sötétben az egész műanyag elem narancssárgásan világít. A szellőzőrostélyok nem túl látványosak, de remekül állíthatóak. A klíma a nagy kánikulában csak lassan hűti le az utasteret, és érezhetően elvesz a kis egyliteres motor erejéből. A magasabb, Trendy felszereltséghez is csak felárért vehető meg az MP3-as rádió-CD – de elég vacakul szól, jobban járunk, ha ebből a 80 ezer Ft-ból sajátot rakatunk bele.
Az egyliteres, háromhengeres motor nagy zajjal indul, de hamar megszerettük, mert 68 lóerejével szépen megmozgatja a kis testű járművet. Érdekes módon szereti, ha húzatják: 3000-es fordulat felett jön meg a hangja és az ereje is. Kimerészkedtünk vele az autópályára és kellemes meglepetésünkre a 120-130-as tempót kényelmesen tartja, egyetlen dolog tud csak bezavarni: az oldalszél, amitől könnyen kóválygóssá válik a könnyű kis 107-es.
A váltó irreálisan hosszú utat jár be, s nem is túl pontos, főként a hátramenetet nehéz eltalálni. Kellemesen lehet viszont a kormányt tekergetni, jól reagál, parkoláskor nem nehéz csavargatni, nagyobb sebességnél pedig nem túl könnyű a szervó. Kis motortól jogos elvárás a kis fogyasztás, amit a 107 tud is: vegyes használatban, nem nagyon erőltetve, 5 litert evett.
Divatautó a 107-es, s hozzá kell tenni, hogy négy év alatt sem sikerült kimennie a divatból. Rövid utakra, második autónak, vagy fiataloknak nagyon jó választás. Túl sokba sem kerül: háromajtósan 2,4 millió alapáron, ami légkondival és öt ajtóval olyan 2,8 körül áll meg. A fő célcsoport természetesen – korosztályra való tekintet nélkül – a nőké. Aranyos, könnyű vele parkolni, abszolút elég a mindennapi szaladgálásra.
Kattintson bármelyik fotóra és megnyílik a képgalériánk!
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu