Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Ha úgy vesszük, az oslói emberek maguk hajtják buszaikat. Ám nem a Flinstone családtól ellesett módon, lábbal hozzák mozgásba a járműveket, hanem a saját szennyvizükből kinyert üzemanyag szolgáltja az energiát.
A norvég főváros lakosainak nem is kell környezettudatosan viselkedniük, mégis hozzájárulhatnak a város zöldebbé válásához. Oslóban a legnagyobb problémát a közlekedésből eredő légszennyezés jelenti, ezért a város elhatározta, hogy alternatív energia használatával minimálisra csökkenti széndioxid-kibocsátását. A városvezetők ezért is döntöttek a biometán használata mellett.
A biometán azért tekinthető környezetbarát üzemanyagnak, mert alkotórészei már korábban is részt vettek az anyagforgalomban, míg ez a bányászattal felszínre hozott fosszilis tüzelőkről nem mondható el. A biometánt már eddig is előállítottak a kommunális szennyvíztelepeken, ám azt egyszerűen elégették - szeptembertől viszont a városi tömegközlekedés kétszáz buszát hajtják majd vele.
A buszok minimális műszaki átalakítást igényelnek, s máris tankolhatók a biometánnal. Az utasok azonban semmit nem érzékelnek abból, hogy honnan is származik az üzemanyag, legfeljebb csak az tűnik fel nekik, hogy csendesebbek lettek a buszok. Számításaik szerint nem csak a környezetnek tesznek jót, a biometán litere 40 eurócenttel (kb. 120 forinttal) olcsóbb a dízelolajnál. Ha ez az új üzemanyag beváltja a reményeket, Osló továbblép: a későbbiekben konyhai hulladékokból fejlesztett gáz és a biometán keverékéből előállított biogázzal kívánja üzemeltetni mind a négyszáz buszát.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu