Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Azért ez érdekes: Baumgartner Zsoltot a fél ország ismeri, mivel letudott egy esztendőt a Forma-1-ben, sőt, indianapolisi nyolcadik helyezésével elérte, hogy pontszerzőként vonult be a históriáskönyvekbe. Ezzel szemben itt van egy Talmácsi Gábor nevű srác, aki harminc év után újbóli magyarként dobogóra állhatott a motorosok megfelelő viadalában, ám mivel ez a sportág mifelénk jóval kevésbé népszerű, mint négykerekes társa, túlzás lenne azt állítani, hogy Talmácsi Majka vagy valamelyik szétpofozott sztárboxos ismertségével vetekedhet.
- Jól érzi, aki úgy véli, hogy a gyorsasági motorkerékpársport kissé háttérbe van szorítva Magyarországon - helyeselt Talmácsi Gábor is. - A Forma-1 jóval népszerűbb, sőt a Dakar-ralit is többen figyelik, de hát ezen én egyedül aligha tudok változtatni. Idehaza nincs Grand Prix, nincs tévéközvetítés, és ez bizony megkeseríti az életemet. Márpedig ez belátható időn belül nem változik, hiszen semmi esély nincs arra, hogy a Forma-1-hez hasonlóan Budapest GP-futamot rendezzen. Olyannyira nem volt sohasem képben a lehetőség, hogy igazából fogalmam sincs, mi kellene egy motorverseny megrendezéséhez...
Gyanítjuk, mindenekelőtt pénz, abból pedig mindig kevés van. Bár ha a GP nem jön Magyarországra, majd megyünk mi oda: Talmácsi már ötödik szezonját tölti a csúcsmotorosok között, és május elején a sokévi munka végre egy bronzéremben realizálódott. A KTM csapat pilótája a kínai nagydíjon végzett a harmadik helyen, ám ő azt mondja, szép, szép ez a pozíció, mégis másféle ünneplésről álmodott.
- Valami spontán ökörségnek kellett volna ott történnie a dobogón, hiszen laza srácnak tartom magam, aki minden hülyeségben benne van - mutatta be valódi arcát Talmácsi. - Csakhogy mivel nem láttam a táblát, még a célban sem tudtam, hogy van-e még hátra egy kör a versenyből, így nem mertem túl látványosan ujjongani, nehogy rajtam röhögjön a nép. Utána meg elcipeltek a díjkiosztáshoz, a nyilatkozatokhoz, és mire feleszméltem, hogy jé, én vagyok a harmadik, már befejeződtek az ünnepélyes ceremóniák. Olyan nagyon persze nem vagyok elkeseredve, csapaton belül azért nem maradt el a buli.
Persze szép ez a harmadik hely, de hát van ennél még feljebb is - vajon mi kell ahhoz, hogy egyszer Talmácsi Gábor is az igazán nagymenők mezőnyébe tartozzon?
{p}
- Megint csak a pénz. Úgy vélem, egy ütős csapat versenyzőjének lenni legalább kétszázmillió forintba kerülne - saccolt a pilóta. - És ennyit nem könnyű előteremteni. De jó ez a KTM is, még csupán a harmadik versenyen vagyunk túl a szezonban, vagyis van időnk a motorral összemelegedni. Az sem baj, hogy az érmek gyűjtését egy bronzzal kezdtem, legközelebb jöhet az ezüst, majd az arany. Hát nem jobb így, mintha az első hely után lettem volna csak harmadik?
Nekünk végül is teljesen mindegy, fő, hogy minél több legyen az ilyen veretű, előkelő helyezésekből. És bár a népszerűségről, azaz annak igen szerény hatósugaráról már esett szó, a kínai verseny után Talmácsi sem panaszkodhatott: több száz gratuláló sms-t kapott.
- Volt valaki, aki azt írta, hogy utoljára a fia születésekor örült ennyire. Ugye, az ilyen szeretetért megéri versenyezni? - mosolygott Talmácsi.
De meg ám! Még akkor is, ha az elmúlt esztendők valamivel kevésbé sikerültek, már csak a gyengébb masinák miatt is. Lássuk csak, mi volt például 2004-ben a gond.
Most szó szerint idézünk.
"Végül kiderült, nem a motorblokkal volt a baj. Az IRTA-teszteken a harmadik evolúciós vázat használtuk, ami térhálós csőváz, és az alumínium deltaboxvázhoz képest jobban rezonált, ezért teljesítmény-visszaesés történt. A vibráció miatt a karburátorban az üzemanyag is behabosodott, így a fúvókák néha kaptak benzint, néha nem, ezért sokszor besült a motor."
Akik beküldik szerkesztőségünkbe, hogy ez a két mondat miként hangzik számunkra is érthetően, azok között kisorsuljuk azt a sült motort, roston, grillezve vagy igény szerint akár pácolva is.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu