Csacska angyal kontra Anglia

Bár idehaza is folyik a labdarúgónak nevezett bajnokság, és a hétvégén is legalább húsz-, egyes meg nem erősített hírek szerint huszonkétezer szurkoló ment ki a nyolc mérkőzésre, lassan már a németországi futball-világbajnokság kerül a figyelem középpontjába. A drukkerek ott végre igazi focit láthatnak - már ha láthatnak.

FiatalokKun Zoltán2006. 04. 28. péntek2006. 04. 28.
Csacska angyal kontra Anglia

Mert egyelőre úgy néz ki, ez nem mindig történik meg, és a hiba bizony az önök készülékében lesz. A közvetítési jogokat megszerző RTL Klub ugyan a vártnál több esti meccset akar közvetíteni (te jó ég, mi lesz a Barátok Közt-tel?), de korántsem annyit, amennyit a nézők szeretnének. A nézők ugyanis hozzászoktak ahhoz, hogy valamennyi találkozó házhoz jön: sör behűtve, keksz kibontva, asszony elhallgattatva, jöhet az Anglia-Brazília vagy a Togo-Costa Rica. Maga a párosítás eleinte úgyis mindegy, a lényeg, hogy világbajnokság van, ami egy külön fíling.
Csakhogy az RTL nem közszolgálati, hanem kereskedelmi csatorna, és eme apró különbséget igyekszik is állandóan előtérbe helyezni. Például mit neki néhány százezer futballszurkoló, amikor a délutáni háromórás műsorsáv kikezdhetetlenül a Csacska angyalé, továbbá Balázsé és az ő show-jáé. Ha a FIFA volt olyan pofátlan, hogy éppen erre az időpontra merészelt vagy tíz találkozót kitűzni, az nehogy már a tévé hibája legyen: szegény magyar szurkolók nyugodtan forduljanak egy panaszos sms-sel Sepp Blatterhez, hogy legközelebb megfontoltabban döntsön, majd sörrel, keksszel, asszony nélkül nézzék meg, amint a fodrásza által egy folyton vigyorgó pulivá varázsolt Balázs az élet nagy rejtélyeiről bonyolódik mélyinterjúkba rosszul fizetett statisztáival.
Persze mivel 2006 úgyis választási év, az RTL kínál egy alternatívát: ha valaki, eléggé el nem ítélhető módon, mégis egy délutáni angol vagy spanyol meccs mellett döntene, fizessen elő a fiókcsatorna Sport Klubra, amely közvetíti az emitt fölöslegessé vált találkozókat is. Igaz, ez a Sport Klub összesen vagy százötvenezer háztartásban fogható, és mint kiderült, a világbajnokság kezdetéig legfeljebb megduplázhatja eddigi előfizetői táborát. Nem feltétlenül azért, mert olyan drága, hanem mert egyszerűen képtelen bejutni a legnagyobb kábelszolgáltató UPC és annak érdekeltségei programjai közé. Ami persze teljesen természetes, hiszen a UPC néhány hónapja vásárolta meg a Sport1 és Sport2 nevű csatornákat, és bolond lenne konkurenciát teremteni azzal, hogy a magát - jobb híján felvételről sugárzott - Chelsea- és Barcelona-meccsekkel eladásra kínáló Sport Klubot juttatja el néhány millió háztartásba. Mivel a UPC nem enged, nem enged az RTL sem, és nem adja át a talonba került meccseket a szintén érdeklődő MTV-nek vagy a fociközvetítésekben a kereskedelmi csatornával jó viszonyt ápoló Duna Tv-nek sem.
Úgyhogy a forgatókönyv rém egyszerű: az a fanatikus, aki a világbajnokság valamennyi meccsét látni akarja, keressen egy nívósabb külföldi adót. Mert ha "idehaza" marad, akkor helyszíni kommentár helyett a stúdióból kapja a híreket, a reklámok miatt lemarad valamennyi himnuszról és néhány középkezdésről, továbbá jó eséllyel végignézheti a meccsek után komoly szakmai elemzésbe kezdő Majkát.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek