Abrakcsúszdán

A Baromfi Terméktanács úgy látja, hogy a magyar takarmányipar 2007 nyarán nagyon rövid távú célokért kockáztatta a baromfis termelési alapokat. A GfK Hungária kutatása szerint a magyar fogyasztók szemében az utóbbi két évben erőteljesen megnőtt az élelmiszer hazai eredetének jelentősége. A piaci feszültségek feloldására azonban szakmai megoldást kell találni, az ágazat megmentéséhez nem elég a fogyasztói bizalom.

GazdálkodásT. Dögei Imre2007. 10. 26. péntek2007. 10. 26.
Abrakcsúszdán

Bárány László, az érdekvédelmi szervezet elnöke sajtótájékoztatón elmondta: bár a takarmányárak emelkedése nyugvóponthoz közelít, a válság következményei most jelentkeznek a baromfiágazatban. Egy tonna kukorica ára tavaly ilyenkor 28 ezer forint volt, most 55 ezer forinton tetőzik. Az árnövekedés 95-100 százalékos. Olyan nyomás alakult ki a „présben”, amelynek meg kell szűnnie. Ez vagy áremeléssel, vagy a takarmányárak csökkenésével lehetséges. Az idei, 22-24 százaléknyi áremelés után a baromfitermékek további áremelése kizárt, a fogyasztók már nem terhelhetők. Az egyetlen megoldás a takarmányipar józan belátása.
Sajnos a kormányzati oldalon nem talált értő fülekre az áfa csökkentésére vonatkozó ágazati javaslat, hiszen ez kifoghatta volna a szelet az áfaeltüntetők vitorlájából. Az olasz és a lengyel baromfitermelők támogatásként ma is visszatarthatják az áfa egy részét. Ez a folyamatos, jelentős összegű támogatás a „lengyel csoda” egyik működtetője. Ilyen előnnyel szemben a hazai áruházláncok magyar baromfi-beszállítói nem sokáig állják a versenyt.

Ezek is érdekelhetnek