30 millióba került az olcsó sajt

A Gazdasági Versenyhivatal 30 millió forintra büntette a Penny Marketet, mert tavaly a 13. évi születésnapi akciójában megtévesztette a fogyasztókat. A gond az volt, hogy kevés volt a sajt.

Gazdanet2010. 01. 27. szerda2010. 01. 27.
30 millióba került az olcsó sajt

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Penny Market Kft. a 2009 júniusában tartott „13 éves akció” kapcsán fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. A vállalkozás a trappista sajt vonatkozásában csalogató reklámot tett közzé, illetve esetenként a reklámokban közöltektől eltérő mértékben korlátozta az egyes akciós termékekből megvásárolható mennyiséget.
A Penny Market Kft. 2009. június 4. és 7. között 13. születésnapja alkalmából akciót szervezett, amelynek keretében egyes termékek – bizonyos feltételekkel – 13 évvel ezelőtti áron voltak megvásárolhatók. Az egyik feltétel szerint a trappista sajtra vonatkozó akciós ár - 579 Ft/kg - csak a meghirdetett 2 (vagy 1) órában érvényesült. A másik feltétel értelmében az akciós ár csak meghatározott mennyiségű áru megvásárlása esetén volt érvényes.

A csalogató reklám és a vásárolható mennyiséget korlátozó intézkedés kimeríti a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat fogalmát. A GVH emiatt 30 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra. A bírság összegének meghatározásakor súlyosbító körülménynek bizonyult, hogy a Penny Market ismételt jogsértőnek minősül, a piac jelentős szereplője, megtévesztő reklámjait pedig széles körben terjesztette. Enyhítő körülményként vette figyelembe a versenyhatóság, hogy az akciós termékekhez jutó fogyasztók valamilyen mértékű kedvezményt azért kaptak, a jogsértés pedig rövid ideig tartott.

Ráadásul egy másik akciójában is hasonló problémák voltak, így arra az esetre a GVH 3 millió forint bírságot szabott ki.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek